vineri, iulie 27, 2007

panică...

Companiile din România pot pierde 150-200 milioane euro în fiecare an prin simpla folosire a emailului într-un mod necontrolat, principalul efect nedorit al traficului incorect gestionat fiind pierderea de informaţii în mod intenţionat sau neintenţionat, prin phishing sau social engineering.
Toate acestea pot duce foarte uşor la pierderi de contracte, la întreruperea unor relaţii de afaceri sau la pierderea încrederii clienţilor sau partenerilor companiei în cauza, se arată într-u studiu realizat de producătorul de soluţii de mesagerie electronică Axigen, Gecad Technologies.
De asemenea, în bani se traduc şi pierderile generate de spam, viruşi şi abuz în interes personal. "Nu de puţine ori am întâlnit firme unde traficul de email necontrolat duce la blocarea traficului de Internet şi chiar la întreruperea temporară a comunicării electronice. Spre exemplu, dacă un angajat trimite unul sau mai multe mesaje cu fişiere foarte mari, poate afecta participarea la o licitaţie online a firmei la care lucrează. Mulţi manageri nu realizează riscurile la care îşi expun business-ul dacă nu se preocupă de gestionarea eficientă a comunicării electronice", a spus Liviu Anghel, chief security officer în cadrul Axigen. Principalul factor de risc îl reprezintă angajaţi, care, corelat cu utilizarea masivă a comunicării prin email, pot genera riscuri din ce în ce mai mari pentru companii, reiese din studiile efectuate de companii de securitate. Chiar dacă în România nu s-au efectuat astfel de studii încă, la nivel internaţional se estimează că numărul total de emailuri trimise într-o singură zi se ridica în 2006 la aproximativ 171 de miliarde, reiese din studiul publicat de Radicati.
În 2007, se aşteaptă o medie zilnică de 196 de miliarde de mesaje, dintre care 73 de miliarde ar fi mesaje trimise din interiorul companiilor. Un recent studiu efectuat de Proofpoint confirmă că emailurile rămân cea mai importantă cale prin care se scurg informaţii din cadrul firmelor. Cel puţin 20% dintre mesajele care ies din firme prezintă risc de divulgare a unor informaţii financiare, de reglementare sau juridice, au precizat companiile ce au participat la studiu. Cel puţin o treime dintre respondenţi au desfăşurat anchete asupra unor potenţiale scurgeri de informaţii prin intermediul emailului, în ultimele 12 luni. Mai mult de un sfert din numărul total al companiilor chestionate au recurs la concedierea angajilor care au fost găsiţi vinovaţi de încălcarea politicilor referitoare la emailuri, iar 45,5% recunosc că au aplicat sancţiuni în cazuri similare. "Este evident că emailul este cel mai eficient mijloc de comunicare, mai ales în business şi în niciun caz nu se poate pune problema să renunţăm el. Trebuie să securizăm însă traficul de mesaje dinspre exterior către interior şi să-l reglementăm pe cel din interior către exterior. E foarte important să ne păzim de spam şi de viruşi care vin prin email, dar este la fel de important să fim atenţi ce informaţii trimitem către clienţi sau către partenerii de afaceri", a adăugat Anghel. Companiile trebuie să adopte politici de gestionare a traficului de emailuri, potrivite cu dimensiunile reţelei şi cu activitatea lor, cu proporţia în care este utilizată comunicarea electronică în cadrul afacerii şi cu numărul utilizatorilor de email pe care îi are. Politicile nu trebuie însă, să fie foarte restrictive, căci atunci angajaţii nu şi-ar mai putea îndeplini corespunzător sarcinile de serviciu.

Niciun comentariu: