Departamentul de Control al Guvernului (DCG) a sesizat DNA în cazul clipurilor publicitare contractate de fosta Autoritate Naţională pentru Turism, după ce a constatat deficienţe legate de derularea contractului şi recepţia materialelor produse, a declarat pentru MEDIAFAX şeful DCG, Emanoil Neguţ.
Acţiunea de control a fost declanşată după ce MEDIAFAX a anunţat, la începutul lunii iunie, că departamentul de promovare din cadrul fostei Autorităţi Naţionale pentru Turism (ANT), în prezent structură a ministerului, a contractat şi plătit cinci clipuri publicitare TV pentru promovare internaţională, în valoare de 1,3 milioane de euro.
Secretarul de stat în Ministerul Comerţului şi Turismului Lucia Morariu a declarat atunci pentru MEDIAFAX că a constatat cazuri de indisciplină şi fraudă cu banii statului în activitatea Departamentului Promovare al fostei Autorităţi pentru Turism, astfel că toate cele 15 posturi din departament vor fi scoase la concurs. "La sfârşitul anului trecut, departamentul de promovare din cadrul fostei Autorităţi Naţionale pentru Turism, în prezent structură a ministerului, a contractat şi plătit cinci clipuri publicitare TV pentru promovare internaţională, în valoare de 1,3 milioane de euro. La solicitarea mea, am primit o casetă şi nişte CD-uri care pe patru calculatoare nu au funcţionat cu sonor. Aceste clipuri nu au fost folosite niciodată, iar preţul plătit este de cel puţin cinci ori mai mare decât suma pe care ar fi plătit-o o firmă privată pentru aceste servicii", a spus Lucia Morariu. Ea a adăugat că, dacă la o verificare a actelor se constată că din punct de vedere formal acestea au fost corect întocmite, pentru ea este "absolut clar" că s-a abuzat de banii statului.
Secretarul de stat a spus că este hotărâtă să ceară Curţii de Conturi să efectueze un control asupra întregii activităţi de anul trecut a fostei Autorităţi Naţionale pentru Turism. La rândul său, fostul preşedinte al ANT Livia Sima a acuzat-o pe Cristina Motorga, director în instituţie, că a aprobat în mod nejustificat plăţi de 1,5 milioane de euro pentru spoturile de promovare a României, deşi acestea nu au fost de calitate. Livia Sima a arătat, într-o conferinţă de presă, că deschiderea ofertelor la licitaţia pentru atribuirea contractului a avut loc la 30 noiembrie 2006, de către o comisie formată din patru reprezentanţi ai Departamentului de Promovare din ANT, instituţie încorporată ulterior în Ministerul pentru Comerţ şi Turism, şi un consilier al fostului ministru al Transporturilor, Comerţului şi Turismului, Radu Berceanu. Raportul comisiei a fost finalizat la 5 decembrie şi a desemnat câştigător firma Smart Advertising, deşi aceasta a solicitat cel mai mare preţ, a spus Sima. "Raportul a fost aprobat şi de către mine pentru că m-am bazat pe faptul că cei de la Departamentul de Promovare sunt specialişti şi au ales bine compania", a spus Sima. Ea a fost eliberată din funcţie la 6 decembrie, iar contractul a fost semnat la 21 decembrie de către şeful interimar al ANT, Octavian Arsene. Sima a menţionat că recepţia clipurilor de promovare a fost făcută la 27 decembrie de către o altă comisie a Autorităţii, iar plata a fost efectuată în aceeaşi zi. "Nota de plată a fost semnată de către Cristina Motorga, care a cerut Smart, o zi mai târziu, refacerea spoturilor, pe motiv că nu sunt de calitate. Cei de la Smart au cerut încă 40% din valoarea contractului pentru a reface spoturile", a afirmat Sima. Ea a apreciat că vinovăţia este a Cristinei Motorga, care a acceptat un produs slab calitativ, a aprobat plata şi apoi a cerut refacerea spoturilor.
Premierul Călin Popescu Tăriceanu s-a referit la acest caz în şedinţă de Guvern, arătând că informaţiile privind clipurile publicitare plătite de fosta Autoritate Naţională pentru Turism, fără ca aceste materiale promoţionale să fie vreodată difuzate, indică o situaţie foarte gravă în cheltuirea fondurilor publice, care nu poate fi tolerată.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu