Autorităţile din turism nu au o strategie clară de promovare a României, activităţile din acest domeniu derulându-se într-un mod dezordonat, fără identificarea unor segmente de piaţă care au cu adevărat potenţial, se arată în master-planul elaborat de Organizaţia Mondială a Turismului(OMT).
"Mixul activităţilor curente de marketing şi promovare, incluzând de exemplu birourile de promovare din străinătate, participarea la târguri, paginile de web, materialele promoţionale, publicitatea, nu este coordonat şi nu este destinat realizării unor obiective strategice specifice. Aceste activităţi tind să fie desfăşurate în stil ad hoc, dezordonat", potrivit master-planului prezentat luni de reprezentanţi ai OMT şi ai Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale.
Specialiştii OMT au ajuns la concluzia că sloganul "România. Mereu Surprinzătoare" transmite imagini amestecate şi se referă la faptul că vizitatorii au experienţe care le depăşesc aşteptările, dar nu menţionează că surprizele pot să fie şi neplăcute.
Privită în ansamblu, România nu are nicio imagine clară sau puternică pe piaţă. Potrivit secretarului de stat pentru turism, Lucia Morariu, în primăvara anului viitor va fi organizată o licitaţie internaţională pentru selectarea unei firme care va realiza brandul de ţară al României, realizarea acestei imagini urmând să dureze până în 2013. "Realizarea brandului turistic al României şi campania de promovarea a acestuia va costa între 20 de milioane de euro şi 30 de milioane de euro, iar banii necesari pentru acest proiect vor proveni din fonduri europene", a declarat, Lucia Morariu.
Având în vedere actuala situaţie, strategia OMT recomandă printre altele clasificarea pieţelor-sursă de turişti în funcţie de oportunităţile oferite de acestea şi elaborarea unei strategii bazate pe anumite segmente de piaţă. Astfel, pieţele externe prioritare pentru România ar trebuie să fie Germania, Austria, Italia, Franţa, Marea Britanie, Ungaria, Rusia şi SUA, pieţele secundare, Ţările Scandinave, Benelux, peninsula Iberică şi alte ţări din UE, iar printre pieţele de oportunitate ar putea fi China şi Japonia.
Referindu-se strict la promovarea internaţională, master-planul propune geoturismul, mai ales în zona montană şi în Delta Dunării, precum şi turismul pentru tineri. Pe plan intern, România poate pune accent pe sporturile de iarnă, care au un potenţial scăzut în atragerea turiştilor străini datorită pârtiilor de joasă altitudine şi a accesului dificil, precum şi pe parcurile de recreere şi tematice care pot fi amenajate în apropierea oraşelor mari.
Grupul responsabil de implementarea master-planului este alcătuit din secretarul de stat pentru turism, zece reprezentanţi ai ministerelor, autorităţilor locale şi ai principalelor domenii ale sectorului privat, precum şi directorul general pentru dezvoltare din cadrul viitoarei Organizaţii Naţionale pentru Turism (ONT, ca pe vremuri!) , o instituţie semi-independentă, finanţată de stat.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu