vineri, iulie 13, 2007

google & australia

Autorităţile australiene de reglementare în domeniul concurenţei au intentat proces împotriva motorului de căutare pe internet Google, acuzat că i-a indus în eroare pe internauţi prin nerealizarea unei distincţii clare între link-urile sponsorizate pe motorul său de căutare, transmite AFP. Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) a sesizat Curtea federală de justiţie pe motiv că Google a încălcat legile comerţului. Conform ACCC, acest proces este o premieră mondială şi urmează să fie analizat până la 21 august. Reprezentanţii ACCC au declarat că vor ca Google să înceteze să publice rezultate ale căutărilor care omit să facă distincţia între publicitatea plătită şi rezultatele cercetărilor "spontane". De asemenea, ACCC acuză Google că, în 2005, a listat doi dealeri auto din Newcastle în urma cercetărilor ca linkuri sponsorizate, plătite de companii pentru a atrage internauţii. Aceste link-uri făceau legătura cu o revistă de anunţuri, concurentă directă a celor doi dealeri în ceea ce priveşte vânzările de automobile. "ACCC reproşează Google că nu reuşeşte să facă distincţia clară între link-urile publicitare şi rezultatele unei căutări spontane", au precizat reprezentanţii comisiei. În acest proces, ACCC a citat Google Inc, Google Ireland Limited şi Google Australia Pty Ltd, cât şi revista Trading Post. "Deşi autoritate americană anti-trust, Federal Trade Commission (FCC), a examinat probleme asemănătoare, ACCC consideră că este primul caz în care un organism de reglementare în domeniul comercial intentează proces împotriva Google, utilizând o perspectivă comercială", au precizat reprezentanţii Comisiei.

Niciun comentariu: