luni, octombrie 29, 2007

CiA și Ghostbusters

Logo-ul "Terrorist Buster" utilizat de CIA ca însemn al luptei împotriva terorismului a fost criticat pentru asemănarea cu cel folosit în comedia "Ghostbusters" din 1984, în care Bill Murray şi Dan Aykroyd luptă împotriva fantomelor, informează Brand Republic. Central Intelligence Agency foloseşte un logo care include semnul internaţional pentru "interzis" suprapus peste imaginea unui terorist îmbrăcat în negru, care ţine în mână o puşcă AK47, deasupra desenului apărând sloganul "Terrorist Busters".
În "Ghostbusters", logo-ul era format din semnul interzis suprapus peste imaginea unei fantome. Logo-ul este folosit de biroul CIA pentru combaterea terorismului de şase ani, însă a devenit cunoscut publicului abia de curând, după ce mai mulţi bloggeri au constatat asemănarea între acesta şi însemnul folosit în comedia din 1984. Semnul "Terrorist Buster" a suscitat reacţii diferite din parte bloggerilor: unii au întrebat de ce teroristul este îmbrăcat în negru din moment ce fantoma din comedie este albă, alţii au întrebat care a fost motivul pentru care au fost cheltuiţi banii contribuabililor la realizarea unui logo, în timp ce alţii au crezut că este vorba de o glumă.
Serviciile secrete au precizat că logo-ul "Terrorist Buster" nu urmăreşte să jignească pe nimeni, fiind conceput pentru a reflecta "hotărârea şi prezenţa de spirit a celor care lucrează neobosit pentru a preveni ceea ce în prezent reprezintă cea mai periculoasă ameninţare".
Logo-ul nu reprezintă un grup specific de terorişti sau o anume persoană.

miercuri, octombrie 24, 2007

McCann Erickson - 7 premii la Golden Drum

Agenţia McCann Erickson a câştigat cele mai multe premii la ediţia de anul acesta a festivalului de publicitate Golden Drum.
Potrivit informaţiilor publicate pe site-ul competiţiei, lucrările McCann Erickson care au câştigat trofee la ceremonia de premiere de vineri seară sunt: “Apocalypse Later”, “Peace and Peace” pentru brandul Maggi, ambele premiate cu Silver Drum la categoria Press, “Long List” pentru Geta Voinea Studio, trofeu Silver Drum la categoria TV, “Sleeping” pentru Foton, Golden Drum la categoria TV, “Spitalul” pentru Eptisa Romania, Silver Drum la categoria TV, “The Family”, “The Couple”, Grand Prix la categoria Press.
Şi celelalte agenţii româneşti care au fost prezente la Golden Drum au avut o evoluţie remarcabilă.
Astfel, Graffiti BBDO a luat Gold la categoria Press lucrările “Picasso”, “Van Gogh” şi “Munch” şi Silver la aceeaşi categorie cu “Iwo Jima”, “Tien an men” şi “JFK”.
Cu un Silver Drum se întoarce acasă şi Starlink România, primit pentru lucrarea “Volume” în cadrul categoriei Press, în timp ce, la categoria TV, Publicis România şi GMP au primit şi ele câte un Silver, pentru lucrarea “The puppy” şi, respectiv, “The Light”. Ogilvy & Mather România a primit câte un Silver Drum pentru lucrările “Pelicanul” şi “Căprioara“ la categoria Press şi Gold pentru “Click” şi “Hunting”, în categoria TV.
Agenţiile româneşti de publicitate au înscris, la ediţia 2007 a Golden Drum 342 de lucrări la diverse categorii din cadrul competiţiei.
McCann Erickson a fost agenţia românească cu cele mai multe înscrieri la Golden Drum – 55 de lucrări, fiind urmată de Graffiti BBDO - 30 de lucrări şi Publicis - 27 de lucrări.

Linux în România

Red Hat, producătorul american de sisteme de operare Linux, intenţionează să deschidă o reprezentanţă în România, însă nu a stabilit încă data şi nici amplasamentul viitorului birou, a declarat directorul regional al companiei, Paul Holt.
"Afacerile noastre din România devin din ce în ce mai bune şi ne vom gândi să deschidem un birou-reprezentanţă. În ultima vreme, la fiecare şase luni, ne dublăm vânzările", a spus Holt. Potrivit oficialului Red Hat, România este o piaţă foarte bună pentru compania americană.
"România este de cinci ori peste Bulgaria şi Europa de Sud-Est, în ceea ce priveşte vânzările, şi este precedată de Polonia şi Cehia", a precizat Holt. El a adăugat că sectorul public generează 50% din vânzările Red Hat, iar restul reprezintă vânzările către firmele mici şi mijlocii.
Preţul unui sistem de operare Red Hat pentru servere de companie variază între 300 euro şi 2.000 euro, în funcţie de aplicaţiile incluse.
În România, Red Hat are circa 30 de parteneri, cu care dezvoltă sistemul de operare.

Pâine modificată genetic?

Carrefour România a retras, luni, din magazinele din Bucureşti, pâinea produsă de Snack Attack, ca măsură de precauţie, produsele fiind suspecte că ar conţine soia modificată genetic, a declarat Andreea Mihai, directorul de marketing al retailerului.
"Am primit un buletin de analize de la Greenpeace, analize realizate la Viena, şi am decis, până la clarificarea situaţiei de către autorităţi, să fim precauţi şi să retragem produsele", a afirmat Mihai.
Reprezentanţii Greenpeace susţin că rezultatele testelor de laborator arată că pâinea produsă de Snack Attack şi distribuită, printre alţii, de Carrefour, conţine soia modificată genetic. "Situaţia este îngrijorătoare, deoarece pâinea nici măcar nu este etichetată ca modificată genetic", a declarat Gabriel Păun, coordonator campanii Greenpeace.
Reprezentantul Carrefour a mai spus că obligaţia de a înscrie pe eticheta produsului conţinutul acestuia revine producătorului.


Ce zic acuzații:


Produsele Snack Attack nu conţin organisme modificate genetic (OMG) şi sunt etichetate conform legislaţiei în vigoare, a declarat directorul general al companiei, Florin Bălu.
"Niciunul din produsele Snack Attack nu conţine organisme modificate genetic, fapt susţinut de documente puse la dispoziţie de furnizorii noştri. Pâinea este produsă în brutăria proprie, folosind ingrediente sănătoase de la cei mai mari producători mondiali de materie primă pentru panificaţie, Puratos şi Cargill din Belgia. La fiecare livrare, primim de la producători buletine de analiză calitativă şi documente care atestă conformitatea cu legislaţia europeană în vigoare", a precizat Bălu. Reprezentanţii Greenpeace au anunţat recent că rezultatele unor teste de laborator realizate la Viena arată că pâinea produsă de Snack Attack conţine soia modificată genetic. În urma acestei informaţii, reţeaua Carrefour a retras luni din magazinele din Bucureşti, pâinea produsă de Snack Attack, ca măsură de precauţie.
"Snack Attack salută iniţiativa Greenpeace de a lupta împotriva alimentelor nesănătoase, fiind în linie cu valorile companiei noastre. Însă în acest caz acuzaţiile sunt nefondate", a afirmat Florin Bălu.
El a adăugat că în cazul făinii de soia menţionată de Greenpeace, Snack Attack deţine toate documentele care atesta faptul că nu conţine OMG, respectiv buletinul de analiză şi declaraţia producătorului, Cargill Belgia, cu privire la programele care controlează trasabilitatea OMG până la producătorul boabelor de soia.
Potrivit documentului emis de Cargill, făina a fost produsă din boabe de soia nemodificată genetic. Bălu a adăugat că Snack Attack colaborează în prezent cu Oficiul pentru Protecţia Consumatorului şi Autoritatea Naţională Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor pentru o reexpertiză.

România - online

Compania germană Stiefel va lansa anul viitor, un pachet de hărţi online pentru marile oraşe ale României.
Din luna ianuarie 2008 vor fi disponibile utilizatorilor de Internet primele cinci hărţi, ale oraşelor Oradea, Cluj, Sibiu, Bucureşti şi Braşov.
Adresa va fi de tipul «www.hartaoras.ro», unde, în loc de «oraş», va apărea numele localităţii respective. Vor fi hărţi interactive, prevăzute cu mai multe filtre de căutare.
"Se vor putea evidenţia rapid obiective precum instituţiile publice, hotelurile şi chiar liniile de transport în comun. Până la sfârşitul anului viitor, vor fi disponibile în total 20-25 de astfel de hărţi", a declarat directorul Stiefel.
Până în prezent, compania germană a realizat mai multe hărţi tipărite: 16 hărţi de judeţe şi 15 hărţi de municipii. De asemenea, Stiefel mai are în pregătire alte 17 hărţi de judeţe şi municipii.

luni, octombrie 22, 2007

IAA - membri noi

McDonald’s, Lowe PR, twenty, Grupul Doi şi BRAT sunt cei mai noi membri ai IAA România.
Prin apobarea aderării companiilor menţionate, IAA România a ajuns la un număr de 125 de membri.
Membrii International Advertising Association fac parte din reţeaua mondială de profesionişti al fiecarui sector al industriei comunicarii de marketing. Printre membri IAA se numărăr advertiseri, agenţii de publicitate, companii de media, companii de BTL, companii de marketing direct, case de producţie de film, companii de outdoor, asociaţii ale industriei şi companii de PR.

marți, octombrie 16, 2007

HowStuffWorks powered by Discovery

Discovery Communications va achiziţiona site-ul HowStuffWorks.com, în cadrul unei tranzacţii în valoare de 250 milioane dolari, încercând astfel să îşi extindă prezenţa pe internet.
HowStuffWorks.com este un site care face cronici de prezentare pentru bunuri de consum şi explică fenomene ştiinţifice.
Achiziţia HowStuffWorks.com de către Discovery Communications evidenţiază încă odată noua tendinţă a industriei media, companiile care activează în acest sector recurgând la achiziţia de site-uri în vederea extinderii prezenţei online.

luni, octombrie 15, 2007

suprematia firefox

Browser-ul Firefox al Fundaţiei Mozilla a fost descărcat, de la lansare până în prezent, de 400 milioane de ori, ajungând să aibă o cotă de 20% pe piaţa mondială în domeniu.
Firefox, principalul concurent al Internet Explorer de la Microsoft, a fost accesat de 400 de milioane de ori după lansarea sa, care a avut loc la finele lui 2004. "Se impunea existenţa unui navigator mai sigur", a declarat Tristan Nitot, preşedintele diviziei din Europa a fundaţiei Mozilla, comentând succesul Firefox.
Potrivit OneStat, creşterea Firefox este una treptată, în special în Europa şi Canada. Firefox se luptă pe piaţă cu Internet Explorer (cu o cotă de piaţă de 84%), Safari (1,8%) şi Opera (1 %).

gallup si proteve

Majoritatea românilor urmăresc Pro TV atunci când vor să se informeze, alte posturi prefrate de populaţie fiind, la mare distanţă, Antena 1, Realitatea TV şi TVR 1, în timp ce majoritatea celor chestionaţi declară că nu citesc deloc presa scrisă.
Concluzia rezultă dintr-un sondaj naţional realizat în luna septembrie de Gallup Organization România pentru Agenţia de Strategii Guvernamentale (ASG), pe un eşantion de 1.154 persoane de peste 17 ani, considerat reprezentativ pentru populaţia adultă a României, cu o eroare de +/-2,9% la un nivel de încredere de 95%. Întrebaţi care este postul de televiziune pe care îl urmăresc de obicei pentru a se informa, 39% dintre respondenţi au indicat postul de televiziune Pro TV.
Pe locurile următoare în preferinţele populaţiei în ceea ce priveşte sursele de informare se află Antena 1 şi Realitatea TV, care întrunesc fiecare câte 15% din opţiunile respondenţilor, în timp ce 14% dintre persoanele intervievate menţionează postul TVR 1. Alte posturi de televiziune menţionate sunt Antena 3 (2%), Prima TV (1%), Naţional TV (0,4%) şi B1 TV (0,1%).
În ceea ce priveşte postul de radio ascultat de obicei pentru informare, cele mai multe persoane au indicat România Actualităţi (17%), Europa FM (15%), Kiss FM şi PRO FM (câte 10%). Acestora li s-au adăugat Radio 21 (3%), Antena Satelor (2%), Info Pro şi Romantic FM (câte 1%).
Presa scrisă este citită zilnic de 19% dintre respondenţi, 22% o citesc de 2-3 ori pe săptămână, 14%, de 2-3 ori pe lună, în timp ce 5% dintre persoanele intervievate afirmă că citesc presa de 2-3 ori pe an, iar cei mai mulţi dintre respondenţi (38%) declară că nu citesc deloc presa scrisă.
Libertatea este ziarul central cel mai des citit (21% dintre persoanele întrebate), urmat de Adevărul (11%), Evenimentul Zilei (9%), Jurnalul Naţional (8%), România Liberă şi Curierul Naţional (câte 3%), Gândul şi Ziua (câte 2%).

'oaia neagra'




cel mai tare din parcare...

joi, octombrie 11, 2007

tevere si sassu

Presedintele-director general al Societatii Romane de Televiziune (SRTV) Alexandru Sassu, considera ca difuzarea pe postul national a unor imagini cu Decebal Traian Remes si Avram Muresan nu reprezinta un demers jurnalistic corect.

Intr-un comunicat dat publicitatii, Sassu a anuntat ca va cere Comisiei de Etica si Arbitraj din cadrul SRTv sa se pronunte, in termenul cel mai scurt posibil, in acest caz.

Declaratia lui Alexandru Sassu

"Avand in vedere situatia creata prin difuzarea, in cadrul emisiunilor informative, a unui material filmat si subtitrat de altcineva decat angajatii SRTV, material a carui provenienta este extrem de dubioasa, si care induce ideea ca domnul Traian Decebal Remes si domnul Ioan Avram Muresan sunt vinovati, tinand cont de responsabilitatile legale pe care le am, declar urmatoarele:


Consider ca difuzarea in cadrul "Jurnalului TVR" de la ora 19, precum si in emisiunile informative ulterioare, a unor imagini care elimina prezumtia de nevinovatie, nu a reprezentat un demers jurnalistic corect, in sensul Constitutiei, al legii 41/1994 si al Statutului Ziaristului din SRTv.

1. Inducerea ideii, prin intermediul titlului si a comentariului folosite in emisiunile respective, ca doi cetateni romani sunt vinovati, inainte ca justitia sa se pronunte, reprezinta o incalcare grava a principiului constitutional al prezumtiei de nevinovatie.

2. In conformitate cu prevederile legii 41/1994, art. 14, alin 2, "Stirile si informatiile care urmeaza sa fie difuzate sub forma de texte sau imagini trebuie sa fie verificate", precum si ale art. 10 din Statutului Ziaristului din SRTv, "Ziaristul de televiziune publica are datoria de a nu difuza informatii false sau insuficient verificate. Pentru verificarea informatiilor, se vor folosi mai multe surse independente".

Intrucat exista suspiciuni ca nu s-a realizat o verificare a informatiilor anterioara difuzarii, asa cum era obligatoriu, consider ca imaginile respective nu ar fi trebuit difuzate pana nu se intruneau conditiile legale.

In acelasi sens, art. 14 din Statutul Ziaristului din SRTv interzice folosirea de materiale filmate cu camera ascunsa si inregistrari ale convorbirilor private, fara acordul prealabil al persoanei in cauza.

Este evident ca acest acord nu a existat si, in consecinta, autorul si realizatorul, precum si cel care a permis difuzarea pe postul public de televiziune, au incalcat statutul Ziaristului din SRTv.

3. De asemenea, in conformitate cu prevederile art. 14, alin. 2, din legea 41/1994, "Stirile si informatiile .... Sensul lor nu trebuie sa fie deformat sau fabricat prin modul de formulare, titluri sau comentarii".

Consider ca sensul informatiei difuzate a fost deformat de catre autorul si realizatorul stirii prin modul de formulare a comentariului si a titlului care induceau in mod explicit si voit vinovatia celor doi.

Pe parcursul materialului, prezentatorii afirma ca imaginile pe care postul public le difuzeaza, si nu altele, "probeaza, potrivit procurorilor DNA, ca Decebal Traian Remes ar fi luat mita'. De remarcat faptul ca nu exista o declaratie oficiala a vreunui procuror DNA care sa confirme ca imaginile pe care TVR le-a difuzat probeaza vinovatia lui Decebal Traian Remes.

Pe imagini, autorii materialului au trecut in mod incorect titlul "Flagrant", distorsionand inca o data informatia initiala.

4. In conformitate cu Statutului Ziaristului din SRTv, art. 6, "Ziaristul din televiziunea publica are obligatia de a refuza orice ingerinta si presiune politica, sociala sau economica facuta cu scopul, declarat sau mascat, de a ascunde, distorsiona sau manipula informatia, semnaland orice tentativa de acest gen".

In acest sens, as remarca faptul ca autorul si realizatorul, precum si directorul Directiei Stiri, doamna Rodica Culcer, nu au semnalat nici Comitetului Director, nici Directorului General, posibilitatea unei tentative de manipulare. Or intrebarea fireasca era care este ratiunea pentru care sursa, oricare ar fi fost ea, doreste sa transmita pe postul public aceste imagini.

In aceste conditii si tinand cont si de intrebarile care s-au ridicat in spatiul public cu privire la problema difuzarii casetei, voi cere Comisiei de Etica si Arbitraj din cadrul SRTv sa se pronunte, in termenul cel mai scurt posibil, in acest caz.

Avand in vedere aspectele amintite mai sus, consider ca a continua difuzarea unor materiale similare cu cel contestat, pana la lamurirea tuturor suspiciunilor si chestiunilor de ordin legal si deontologic, nu este corecta, legala si oportuna.

Conducerea SRTv se delimiteaza net de orice incercare a salariatilor de a folosi serviciul public in realizarea unor interese proprii sau ale unor terte persoane sau institutii" - se mai precizeaza in declaratia presedintelui director-general al Societatii Romane de Televiziune.

luni, octombrie 08, 2007

Trenul de Noapte - ART JAZZ Club


VINERI 12 OCTOMBRIE , de la ora 21:00 in ART JAZZ Club - Bld. Nicolae Balcescu Nr.23A (La subsolul Galeriilor de Arta Orizont) - rezervari - 0722 589 058 , 0723 520 643

Marcian Petrescu - muzicuta, voce, textier, Florin Giuglea - chitara, Florin Lungu - bass si Petrica Ipatie - baterie.

repertoriu: B.B. King, Gary Moore, Albert King, Albert Collins, Muddy Waters, Willie Dixon, Howlin' Wolf, Carey Bell, James Cotton, Sugar Blue, Rod Piazza si multe alte surprize...

Bravo lor...

http://www.evz.ro/article.php?artid=325791

Nici cafea nu stim sa bem...

Consumul anual de cafea din România este de 2,3 kilograme pe cap de locuitor, sub nivelul altor state din Uniunea Europeană, cum ar fi Bulgaria, unde este de 3,26 kilograme, sau Ungaria, cu 3,54 kilograme, pe fondul preţului ridicat şi a lipsei de informare cu privire la beneficiile acestui produs.

Publicitatea online, neconvingatoare

Consumatorii sunt reticenţi vizavi de publicitatea online, ei având mai multă încredere în mesajele comerciale transmise prin mediile tradiţionale, cum ar fi televiziunea, ziarele sau revistele, potrivit unui studiu realizat de Nielsen Company.
Studiul menţionează că mediile tradiţionale generează o mai mare încredere în rândul consumatorilor decât reclamele pe motoarele de căutare, legăturile sponsorizate şi bannerele.
Potrivti Nielsen, 63% dintre respondenţi au încredere în reclamele print, iar 56% în spoturile TV şi reclamele în reviste.
Comparativ, doar 26% au declarat că au încreder în mesajele tip banner şi 34% în reclamele pe motoarele de căutare. Rezultatele privind reclamele mobile, considerate de mulţi a fi viitorul star al publicităţii, au fost menţionate ca fiind de încredere de doar 18% dintre respondenţii studiului. Pe de altă parte, 61% dintre consumatori tind să aibă încredere în recomandările publicate online, în timp ce 60% au încredere în site-urile de brand.
Recomandările personale sunt cele în care 78% dintre respondenţii studiului au declarat că au cea mai mare încredere.
Mediile generate de consumatori se bucură şi ele de încrederea publicului.
Pe plan internaţional, 61% dintre consumatori au încredere în bloguri, aceasta fiind şi preferinţa a 66% dintre consumatorii nord-americani.

Zune versus iPod

Microsoft a anunţat lansarea unei noi generaţii de playere Zune, concepută pentru a concura pe piaţă cu dispozitivele iPod de la Apple, dominante în prezent pe piaţa muzicii digitale.
Bill Gates, preşedintele Microsoft, a lansat pe piaţă prima generaţie Zune în 2006. Gadgetul de la Microsoft a avut un impact scăzut asupra dominaţiei iPod pe piaţă, însă compania se aşteaptă ca noua gamă a dispozitivului să ajungă în poziţia secundă pe piaţă, după Apple, până la sfârşitul anului financiar în curs.
Noile modele cu capacitate de stocare de 4GB şi 8GB includ funcţia Zune Pad, constând într-un buton sensibil la atingere care permite navigarea în cadrul conţinutului dispozitivului. În plus, noile dispozitive au inclusă şi funcţia de sincronizare wireless cu reţelele folosite la domiciliu de utilizatorii lor.
Microsoft a mai lansat Zune Social, versiunea beta a unui site care vrea să devină o comunitate online permiţând utilizatorilor să îşi împărtăşească preferinţele muzicale.