vineri, iunie 27, 2008

Cannes Lions 2008


Reprezentanţii agenţiilor româneşti au avut opinii diferite în ceea ce priveşte ediția Cannes Lions 2008, pe care au caracterizat-o fie drept "controversată" şi politizată, fie un real success la nivel monden, fie marcată de o diminuare a standardelor.
Totuși, concluzia unanimă este: "Nu am fost suficient de buni"...
"Cred că ţine foarte mult de standardul la care se raportează piaţa din care provin lucrările respective. Noi avem oameni talentaţi, fără dubiu, dar acest lucru nu este deajuns daca 90 % din lucrările care se produc în România sunt sub-standard. Comparativ cu anii trecuţi, am mai recuperat, dar ca şi piaţă, suntem încă în anii „90, ceea ce e mult mai bine decat anii 70 (unde eram acum 10 ani!)", a spus Albert Nica.
"România a ajuns la un nivel rezonabil de discernământ când vine vorba de trimis lucrări la Cannes. Am văzut multe spoturi jalnice care nu aveau ce căuta acolo trimise de agenţii din alte ţări, în special din Asia. Dar o să mai treacă ceva timp până ce o să vedem în România Art- Direction-ul pe care l-am văzut în festival. Şi până să vedem gândire simplă şi executată spectaculos cum poţi vedea la Cannes", a spus Valentin Suciu, Director de Creaţie Odyssey.
"Nu există reţete clare. Dar pot enumera trei lucruri. O gândire relevantă şi captivantă pentru oamenii de pe stradă. O semnătură a clienţilor noştri pe lucrări reale, spectaculoase şi surprinzătoare. Şi asta se face cu multă muncă, cu oameni de creaţie pasionaţi şi cu un întreg arsenal de cunoştinte strategice şi de business care te pot ajuta să câştigi încrederea clienţilor. Şi, în primul rând, ne trebuie încredere în ideile noastre", a adăugat el.
“Leii nu trebuie să fie un scop în sine”, consideră Felix Tătaru, menţionând că premiile reprezintă o consecinţă a faptului că lucrarea este relevantă în primul rând pe plan intern, pentru consumatori şi pentru client. "Fiecare vede nivelul lucrărilor premiate la Cannes şi spre acel nivel trebuie să tindem. Premiile vor fi consecinţă. Sigur că trebuie să ţinem cont, în primul rând, de publicul căruia ne adresăm, aici, în România, şi abia apoi să ne raportăm la alţii", a spus el.
Concluzia Cannes Lions este cel mai bine exprimată de Valentin Suciu de la Odyssey : "Am ratat calificarea. Nu pentru că am cazut în grupa morţii, ci pentru că nu am gândit suficient de spectaculos şi de mare. Dar există şi 2009".
Doar ca pînă în 2009, mă gîndesc că e greu de schimbat ceva în 'plictiseala' agențiilor, asta ca să nu intru puțin în detalii...

Niciun comentariu: