miercuri, februarie 20, 2008

Blogul ca tools

Majoritatea profesioniştilor din România nu folosesc blogurile ca mijloc de comunicare şi sunt de părere că acestea nu au un impact semnificativ atunci când este vorba de procesul de recrutare, este rezultatul unui studiu realizat de HR-România.
Rezultatele studiului "Blogul Profesional", care s-a derulat în perioada 14 ianuarie - 18 februarie 2008, au fost date publicităţii pe site-ul HR-România.
Potrivit studiului, majoritatea profesioniştilor nu folosesc blogul ca mijloc de comunicare, numai 27,61% declarând că au un blog, indiferent de tipul acestuia.
Dintre posesorii de bloguri, 57,15% deţin exclusiv un blog personal, 23,9% unul profesional şi 19,04% administrează ambele tipuri de bloguri.
Cei mai mulţi dintre respondenţii studiului şi-au făcut o opinie în legătură cu impactul pe care un blog profesional în poate avea în rândul recruterilor.
Astfel, deşi deţin un blog profesional, respondenţii nu "mizează" pe el atunci când vine vorba de recrutare, deşi speră că acestea vor ajunge să fie apreciate în curând şi în România. Deşi nu este considerat a fi un instrument utilizat pentru selecţia candidaţilor, 10,53% dintre respondenţii studiului care deţin un blog profesional au recunoscut că au fost contactaţi până acum de recruteri prin intermediul acestuia.
În rândul recruiterilor, numai 12,24% dintre responsabilii pentru recrutarea şi selecţia de personal folosesc blogosfera ca instrument de selectie a candidaţilor, ponderea importanţei datelor furnizate de blogurile profesionale reprezentând circa 30% în procesil de selecţie. Companiile din care fac parte responsabilii care au dat acest răspuns sunt, în proporţie de circa 50% cu acţionariat românesc, pe locul al doilea fiind cele cu acţionariat mixt (33,3%).
Ca poziţie în companii, respondenţii care au participat la studiu sunt manageri de nivel mediu (42%), specialişti (23%), manageri de top (21%) şi începători (14%), în timp ce, din punct de vedere al domeniilor de activitate, aceştia privind din industrii precum internet / new media, comerţ, producţie, consultanţă, bănci, educaţie / training sau mass media / cultură / publicaţii.

Niciun comentariu: