luni, aprilie 14, 2008

Zoltan și Migdalovici despre Dubai Lynx

Zoltan Szigeti, preşedintele The Group şi reprezentantul României în juriul Media de la Dubai Lynx, a declarat că orice Grand Prix la Dubai Lynx Awards ar putea lua premiu la Cannes Lions, apreciind că valoarea lucrărilor înscrise în competiţie a fost foarte mare.
Zoltan Szigeti a făcut această apreciere în cadrul unei întâlniri cu presa, organizată la sediul The Group, şi în cadrul căreia a povestit experienţele avute în calitate de jurat la Dubai Lynx, prima competiţie sprijinită de organizatorii Cannes Lions în afara Europei.
Referindu-se la nivelul calitativ al lucrărilor înscrise în competiţia din Dubai, el a spus că "suntem cu 50 de ani în urmă ca industrie, deşi ei au început după noi". Zoltan Szigeti, preşedintele The Group, a mai povestit ce înseamnă participarea la acest festival pentru reprezentanţii industiei de advertising din Orientul Mijlociu şi despre atitudinea oamenilor de advertising din regiune, în cadrul întâlnirii cu presa care a fost mediată de Teodora Migdalovici, ambasadoarea Cannes Lions în România care a trăit şi ea experienţa Dubai Lynx.
Atât Zoltan Szigeti, cât şi Teodora Migdalovici au fost de acord că, la Dubai Lynx, au fost înscrise lucrări de excepţie, care nu se diferenţiază calitativ de cele înscrise în mod normal la Cannes Lions. După ce a apreciat că "orice Grand Prix la Dubai Lynx Awards va lua premiul la Cannes", Zoltan Szigeti a ţinut să precizeze că, dintre lucrările înscrise, "între 20 şi 25 % au ajuns pe shortlist, în condiţiile în care, pentru ca o lucrare să fie premiată, erau necesare voturile a cinci dintre cei opt membri ai juriului".
Festivalul s-a remarcat şi printr-o diferenţă culturală comparativ cu competiţiile europene. "La ei, accentul se pune pe comunitate, la noi - pe ego", a spus Teodora Migdalovici. În opinia lui Zoltan Szigeti, criteriile în funcţie de care au fost apreciate lucrările şi impactul campaniilor la categoria Media au fost "fundamentul de consumator", respectiv insight-ul , "noutatea" şi nu în ultimul rând descoperirea unui mediu nou de a comunica mesajul. El a dat ca exemplu campania Vodafone Egipt, premiată pentru că a exploatat un loc comun cultural, respectiv mesajele pe care şi le transmit conducătorii de camioane şi sunt inscripţionate pe maşini, care sunt transformate astfel într-un mediu nou. "Frumuseţea cu acest mediu a fost că a devenit un loc comun, o poveste locală veche de 100 de ani (în care şoferii comunică prin mesaje), dar care nu fusese exploatată", a adăugat Teodora Migdalovici, referindu-se la campania respectivă.
Zoltan Szigeti a declarat că a învăţat multe ca membru al juriului Media al Dubai Lynx, că admiră creativitatea de a ocoli rigorile impuse de spaţiul cultural şi religios de unde proveneau lucrările, acestea "fiind lucrări care te impresionau prin simplitate şi creaţie, în detrimentul opulenţei în execuţie". Preşedintele The Group a mai remarcat, ca notă de diferenţiere faţă de competiţiile europene, entuziasmul cu care publicitarii îşi primesc premiile, bucuria lor autentică, neumbrită de blazare, precum şi atitudinea de respect care există între agenţiile concurente. În opinia lui, categoria cea mai slab reprezentată în cadrul secţiunii Media a festivalului a fost cea a printurilor, unde au existat execuţii bazate mai puţin pe strategie şi mai mult pe inserturi şi elemente de producţie.
Potrivit Teodorei Migdalovici, ambasadorul Cannes Lions în România, ieşirea festivalului de la Cannes în afara graniţelor Europei, care s-a concretizat prin Dubai Lynx, va continua prin organizarea unei competiţii similare în Asia. La ediţia 2008 a Dubai Lynx Awards au fost înscrise 2.023 lucrări, pe shortlist ajungând 513 campanii. În cadrul ceremoniei de premiere de la începutul lunii aprilie, 180 de echipe de creaţie au fost premiate. Pe ţări, cel mai mare număr de premii a fost obţinut de Emiratele Arabe Unite (127 de trofee), Qatar (18), Liban (12) şi Egipt (7 trofee, dintre care două mari premii). Marele premiu al categoriei Print a revenit agenţiei FP7 DOHA Qatar. Marile premii la categoriile Outdoor şi TV/Cinema au revenit agenţiilor Leo Burnett Beirut şi Leo Burnett Cairo, în timp ce Direct Grand Prix a revenit agenţiei Bates Pangulf Dubai. La categoria Media, JWT Cairo a fost desemnată câştigătoare a Marelui Premiu. Pe de altă parte, trofeul "Agenţia Anului" la Dubai Lynx a revenit JWT Dubai.

Niciun comentariu: