luni, aprilie 07, 2008

Apple și Big Apple


Apple a depus o plângere oficială împotriva cererii de marcă formulate de administraţia metropolei New York pentru un nou logo "Big Apple", argumentând că design-ul acestuia este prea apropiat de simbolul arhi-cunoscut al companiei fabricante de computere.
Apple a precizat că simbolul utilizat pentru iniţiativa "GreeNYC" a municipalităţii metropolei americane, care promovează un comportament eco-friendly şi îndeamnă la reciclarea produselor, seamănă extrem de mult cu propriul său logo.
Plângerea depusă de fabricantul celebrului iPod la US Patent and Trademark Office menţionează că logo-ul oraşului New York va genera "confuzie în rândul consumatorilor de natură să aducă daune" companiei Apple prin "determinarea unei diluări a distinctivităţii" mărcii companiei.
Noul simbol "Big Apple" a cărui înregistrare este solicitată de metropola New York îmbină două simboluri ale infinitului, similare cifrei 8, înscrise în imaginea unui măr care are codiţă şi o frunză.
Organizaţia pentru turism a oraţului New York, NYC & Company, a depus cererea de înregistrare a mărcii în mai 2007 şi a început să folosească logo-ul în print, pe TV, online şi pe taxiuri în cadrul unei campanii prin care le cere new-yorkezilor să reducă poluarea şi emisiile de gaze cu efect de seră.
Apple a contestat cererea de înregistrare a mărcii în ianuarie, însă autorităţile din New York au protestat faţă de acţiunea Apple, precizând că societatea lui Steve Jobs merge prea departe cu protecţia logo-ului.
"Credem că design-ul «infinit» al mărului şi misiunea sa de a spori gradul de conştientizare a necesităţii protecţiei mediului sunt unice şi distincte şi nu afectează logo-ul brandului de computere Apple", a declarat un purtător de cuvânt al NYC&Company.

2 comentarii:

Anna spunea...

De ce nu pun niste cirese :D

dacu spunea...

...ca le-ar lua fetele frumoase sa le puna la urechi, sa le placa iubitii lor (ideali)...