miercuri, ianuarie 09, 2008

Beatles în publicitate

Sony/ATV Music Publishing, care deţine drepturile de autor pentru piesele Beatles, invită companiile să folosească piesele grupului în scop publicitar, informează Brand Republic.
Sony/ATV Music Publishing este un joint venture realizat de Sony şi starul pop Michael Jackson şi care a cumpărat compania Northern Songs, care deţine drepturile de autor asupra pieselor formaţiei Beatles. Compania a declarat că înregistrările Beatles vor putea fi utilizate pentru realizarea de parteneriate cu anumite branduri care se vor putea folosi de reputaţia pieselor originale Beatles. Sony/ATV a încheiat o ofertă similară în valoare de 6,7 milioane de euro care permitea Microsoft să utilizeze piesa "Start Me Up" a formaţiei Rolling Stones în cadrul unei campanii publicitare globale.
Compania nu are nevoie de permisiunea fostului Beatles Sir Paul McCartney, a lui Ringo Starr, Yoko Ono sau a familiei lui George Harrison pentru a încheia acorduri de difuzare a pieselor Beatles, dar Martin Bandier, Chief Executive al Sony/ATV, a declarat că are "obligaţia morală" de a discuta cu aceştia utilizarea înregistrărilor în scopuri publicitare.
Starurile rap au primit acordul de a "cita" piese Beatles pentru a crea noi hit-uri atât timp cât acestea nu transmit mesaje "greşite". Piesa "All You Need is Love" a formaţiei Beatles a fost utilizată într-o reclamă realizată în Statele Unite pentru brandul Luvs al companiei Procter & Gamble, după ce agenţia Saatchi & Saatchi a achiziţionat drepturile de utilizare a piesei de la compania Sony/ATV.
Utilizarea în scopuri publicitare a cântecului care a devenit un imn al păcii în timpul războiului din Vietnam a trezit reacţia fanilor Beatles din întreaga lume care au protestat online.

Niciun comentariu: