joi, februarie 15, 2007

un GURU în România

Wally Olins: Mi-ar plăcea să mă ocup de brandingul României, dar nu mi-a propus nimeni asta

Wally Olins, cel care a construit branduri de ţară pentru Spania şi Polonia, a declarat marţi, la lansarea oficială a cărţii sale "Despre brand" în România, că i-ar fi plăcut să se ocupe de brandingul ţării noastre, dar nu i-a făcut nimeni o astfel de propunere.
Wally Olins a declarat pentru MEDIAFAX că serviciile sale de consultanţă de branding ar costa statul român circa un milion de euro pe an. Olins a adăugat că ar accepta să facă brandingul pentru România cu câteva condiţii: să i se spună clar faţă de ce autoritate trebuie să răspundă, autorităţile să înţeleagă că acest proces este de lungă durată şi că, în cazul schimbării puterii, procesul de cercetare şi de construcţie a brandului România nu ar trebui să se oprească. Olins ar impune aceste condiţii ca urmare a experienţei sale în brandingul Poloniei, unde studiul pentru stabilirea percepţiei interne şi internaţionale despre ţară a durat trei ani, din cauza numeroaselor schimbări politice. Potrivit lui Olins, pentru a face brandingul României, autorităţile statului ar trebui să apeleze la un profesionist în domeniu. "Există patru sau cinci astfel de specialişti în toată lumea şi eu sunt unul din ei", a spus consultantul de branding. "Aş prefera să fiu eu omul la care se apelează", a adăugat Olins. "România va creşte oricum", spune Olins, pentru că este o ţară cu multe resurse, dar un brand bine construit şi gestionat ar face procesul de dezvoltare mult mai rapid şi mai eficient. "Din păcate, nu văd pe nimeni interesat să facă ceva. România doar vorbeaşte foarte mult despre asta, ceea ce nu înseamnă nimic", precizează specialistul. "Au existat foarte multe progrese în România în ultimii ani. Logan este o parte importantă din brandul de ţară şi, de asemenea, Sibiu-Capitală Culturală şi intrarea României în UE. Dar, pentru că nu este vorba de o activitate gestionată şi susţinută, este lipsită de eficienţă. "În loc să fiţi locul 5 veţi fi locul 25", spune Olins despre România.

Potrivit lui Olins, brandul UE este un brand extrem de ineficient, pentru că UE nu ştie ce este. "Nu este federalism, constituţia nu s-a aprobat. E doar un grup de 27 de ţări care nu colaborează foarte bine una cu cealaltă. Nu e o problemă de branding, ci de determinarea realităţii care reprezintă brandul", a declarat Olins. Olins este recunoscut în întreaga lume drept cea mai proeminentă personalitate în domeniul identităţii corporate şi al brandingului, după ce a lucrat pentru organizaţii precum Orange, 3i, Akzo-Nobel, BT, Repsol, Q8, Prudential, British Telecom, Guinness, Renault sau Volkswagen. Chairman al Saffron Brand Consultants, Ollins a fost nominalizat la Prince Philip Designers Prize în 1999 şi a primit distincţia Royal Society of Arts' Bicentenary Medal pentru contribuţia sa la design şi marketing. Wally Olins a scris mai multe lucrări de specialitate, dintre care au fost traduse în România "Noul ghid de identitate Wolff Olins" şi "Despre brand", la editura Comunicare.ro. Olins a fost consultant pentru mai multe ţări pe probleme de branding.

Niciun comentariu: