desi in unele ziare a inceput, altii vor mai mult
International Advertising Association România (IAA) a propus miercuri Consiliului Naţional al Audiovizualului realizarea unei campanii de comunicare integrată care să promoveze stilul de viaţă sănătos, ca alternativă la propunerile CNA de a impune noi restricţii în privinţa publicităţii la alimente. CNA propusese, în urmă cu câteva săptămâni, modificarea Deciziei cu privire la publicitatea din audiovizual, prin eliminarea din publicitatea TV a recomandărilor medicale pentru alimente şi produse de larg consum, cu excepţia celor destinate igienei personale, prin menţionarea, în reclamele la mezeluri şi pateuri de ficat, a procentului de carne dezosată mecanic (MDM), menţionarea, în reclamele la sucuri, băuturi răcoritoare şi alte produse alimentare, a procentului de concentrat natural şi de zahăr, menţionarea, în reclame, a procentului de grăsimi din produsele lactate, precum şi menţionarea procentului de sare din chips-uri.
Propunerea IAA România de realizare a unei campanii de promovare a stilului de viaţă sănătos, comunicată miercuri, într-o conferinţă de presă, a venit în urma unei serii de întâlniri, la sediul CNA, între membrii Consiliului şi industria de publicitate. Campania propusă de IAA s-ar derula pe parcursul unui an, ea fiind urmată de o evaluare a impactului acesteia. Astfel, IAA România, împreună cu reprezentanţii industriei alimentare, reuniţi în Federaţia Română a Producătorilor de Alimente (Romalimenta), au decis că iniţiativa CNA este unică în Europa şi se distanţează de recomandările făcute de Parlamentul European, referitoare la alimentaţia sănătoasă.
IAA susţine, de asemenea, că promulgarea unei astfel de decizii ca atare, fără o analiză detaliată a situaţiei, poate avea consecinţe asupra întregului domeniu al publicităţii din România şi poate induce în eroare consumatorii, prezentând informaţii incomplete. "Dacă ar apărea acum un spot în care să se menţioneze că produsul are 30% grăsimi ce înţelegem? E mult, e puţin? Nu ştim", a spus Felix Tătaru, preşedintele IAA. "Industria crede că informaţiile pe care le vor primi consumatorii vor fi insuficiente pentru luarea unei decizii şi va presupune multe riscuri", a completat el.
CNA şi IAA se vor întâlni din nou, miercurea viitoare, pentru a ajunge la o decizie cu privire la această problemă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu