joi, martie 01, 2007

fabulospirit

Conceptul "Fabulospirit", creat de Gav/Scholz & Friends după o atribuire fără publicare prealabilă

Conceptul "Romania - Fabulospirit", care ar putea sta la baza unei campanii de imagine a României ca nou stat membru UE, a fost creat de firma Gav/Scholz & Friends prin atribuire fără publicare prealabilă, a declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX, Corina Vinţan, purtătorul de cuvânt MAE. Ea a precizat că proiectul de consultanţă a fost făcut în baza Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 34/2006 privind achiziţiile publice, art. 122, lit. b) şi c).
Potrivit actului normativ, negocierea fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare se poate face "atunci când, din motive tehnice, artistice sau pentru motive legate de protecţia unor drepturi de exclusivitate, contractul de achiziţie publică poate fi atribuit numai unui anumit operator economic", sau "ca o măsură strict necesară, atunci când perioadele de aplicare a licitaţiei deschise, a licitaţiei restrânse sau a negocierii cu publicarea prealabilă a unui anunţ de participare nu pot fi respectate din motive de extremă urgenţă, determinate de evenimente imprevizibile şi care nu se datorează sub nicio formă unei acţiuni sau inacţiuni a autorităţii contractante. Autoritatea contractantă nu are dreptul de a stabili durata contractului pe o perioadă mai mare decât cea necesară, pentru a face faţă situaţiei de urgenţă care a determinat aplicarea procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare" (literele b şi c ale articolului 122). Astfel, Ministerul de Externe a făcut o prospectare a pieţei şi a identificat două agenţii cu capabilităţi conforme cerinţelor sale - Publicis Consulting şi Gav/Scholz & Friends. Printre condiţii s-au numărat experienţa în comunicare internaţională, experienţă în proiecte culturale şi de imagine externe, cu precădere proiecte culturale de anvergură europeană, dar şi crearea sinergiei cu campania "Normal-Sibiu", pentru valorificarea oportunităţilor deschise de aceasta. Proiectul în sine a fost atribuit în luna octombrie şi conceptul a fost realizat în două luni. Costul proiectului de consultanţă s-a cifrat la 110.000 de euro, potrivit Corinei Vinţan. Compania Gav/Scholz & Friends a fost responsabilă pentru campania "Normal-Sibiu" şi, "Germany, land of ideas", care s-a desfăşurat pe perioada Campionatului Mondial de Fotbal din Germania. Lucian Georgescu, managing partner la Gav/Scholz & Friends, a precizat că firma a primit deja banii pentru dezvoltarea conceptului "Romania - Fabulospirit" şi intenţionează să se înscrie la licitaţia pentru implementarea campaniei de imagine care s-ar putea desfăşura sub acest slogan. Purtătorul de cuvânt MAE, Corina Vinţan, a anunţat, săptămâna trecută, că MAE pregăteşte o nouă campanie de imagine, intitulată "Romania - Fabulospirit", cu accent pe spiritul bucuriei de a trăi a românilor, care ar fi singurul element specific românesc, întrucât altele, precum sarmalele sau mămăliga, s-au dovedit a nu fi pur româneşti. "Conceptul a fost elaborat în decembrie 2006, după evaluarea percepţiei asupra României în unele state europene, dar şi a unor evenimente culturale şi după studierea exemplelor statelor care au aderat anterior la UE", a precizat purtătorul de cuvânt al MAE. Ea a adăugat că această campanie are menirea de a stabili cum se poziţionează România ca nou membru UE, dar nu va reprezenta un "brand de ţară".


-păi la așa plăcintă, se mai uită cineva la legi?
stai că vin alegerile acuma - cine va fi oare una dintre agențiile care o sa 'sponsorizeze' un anumit partid?

Niciun comentariu: