Azi, de la ora 21.10, documentarul "Născuţi la comandă. Decreţeii", regizat de Florin Iepan, care prezintă povestea copiilor născuţi ca urmare a Decretului nr. 770, dat de Nicolae Ceauşescu în 1966, transformat în lege, este difuzat la TVR1.
Filmul documentar "Născuţi la comandă. Decreţeii", o incursiune în epoca 1965-1989, este "povestea unuia dintre cele mai semnificative experimente sociale din istoria omenirii", după cum spune cineastul american John Alpert.
Documentarul prezintă povestea Decretului nr.770 pentru reglementarea întreruperii cursului sarcinii, din anul 1966, transformat în lege. Decretul, semnat de Nicolae Ceauşescu, prevedea că o femeie avea dreptul de a face avort doar dacă avea peste 40 de ani şi patru copii în întreţinere şi interzicea orice formă de contracepţie. Scopul Decretului 770 era creşterea demografică a României cu 10 milioane de persoane, într-o perioadă de 24 de ani. Cei aproximativ două milioane de copii născuţi în urma acestui decret au fost numiţi "decreţei".
Legea pentru reglementarea întreruperii cursului sarcinii a fost unul dintre primele acte abrogate în decembrie 1989. Documentarul, regizat de Florin Iepan şi produs de Lucia Hossu Longin, a fost finalizat în 2004, fiind rezultatul unei munci de aproape şase ani, prin colaborarea unor mari specialişti din industria de film documentar.
"Născuţi la comandă. Decreţeii" a avut premiera mondială în noiembrie 2004, în Olanda, la cel mai mare festival internaţional de film documentar din Europa, IDFA, care a avut loc la Amsterdam şi a câştigat, în 2005, Premiul Publicului şi Menţiunea Specială a Juriului, la Festivalul Internaţional de Film Documentar Zagreb Dox, din Croaţia.
apple, macintosh, fotografie, photoshop, tipar, print digital, ștante, ziare, dtp in romania, blog, presă, muzica, politica, cultura, arte, teatru, design, publicitate, tv, strada, oameni, fete, flori...
joi, ianuarie 24, 2008
miercuri, ianuarie 23, 2008
Battlefield - versiune gratis on-line
Electronic Arts (EA), unul dintre cei mai mari developeri de jocuri video din lume, a anunţat lansarea unei versiuni gratuite online a jocului Battlefield, în speranţa că va reuşi să recupereze din veniturile pierdute prin vânzarea de publicitate in-game, informează Media Guardian.
Vânzarea de publicitate în jocurile video a devenit o afacere în ultimii ani, însă mişcarea făcută de EA este pentru prima oară când o companie importantă din industria gamingului experimentează folosirea publicităţii pentru plata unui joc în loc să folosească veniturile din publicitate pentru a spori vânzările retail. Reclamele nu vor apărea în conţinutul jocului, ci vor fi incluse în ecranele de încărcare şi pe site-ul oficial al acestuia.
Disponibil pentru descărcare încă din vara lui 2007, Battlefield Heroes este un joc nou, realizat de echipele care au dezvoltat Battlefield 1942 şi Battlefield 2, care au vândut milioane de copii în magazine. Compania intenţionează să menţină actualizat noul joc, prin oferirea de noi conţinuturi prin intermediul site-ului, pe care jucătorii le pot descărca imediat ce accesează jocul.
Descărcarea de către gameri a unor materiale adiţionale odată cu trecerea timpului permite EA să opereze şi o actualizare a reclamelor din joc, ceea ce aduce companiei noi venituri. "Jocurile online au o audienţă importantă", a declarat Gerhard Florin, Head of Publishing în cadrul EA. Jocul a fost elaborat pentru a fi relativ simplu de jucat şi poate fi accesat pe un număr mare de computere, de segmente diverse ale audienţei.
Vânzarea de publicitate în jocurile video a devenit o afacere în ultimii ani, însă mişcarea făcută de EA este pentru prima oară când o companie importantă din industria gamingului experimentează folosirea publicităţii pentru plata unui joc în loc să folosească veniturile din publicitate pentru a spori vânzările retail. Reclamele nu vor apărea în conţinutul jocului, ci vor fi incluse în ecranele de încărcare şi pe site-ul oficial al acestuia.
Disponibil pentru descărcare încă din vara lui 2007, Battlefield Heroes este un joc nou, realizat de echipele care au dezvoltat Battlefield 1942 şi Battlefield 2, care au vândut milioane de copii în magazine. Compania intenţionează să menţină actualizat noul joc, prin oferirea de noi conţinuturi prin intermediul site-ului, pe care jucătorii le pot descărca imediat ce accesează jocul.
Descărcarea de către gameri a unor materiale adiţionale odată cu trecerea timpului permite EA să opereze şi o actualizare a reclamelor din joc, ceea ce aduce companiei noi venituri. "Jocurile online au o audienţă importantă", a declarat Gerhard Florin, Head of Publishing în cadrul EA. Jocul a fost elaborat pentru a fi relativ simplu de jucat şi poate fi accesat pe un număr mare de computere, de segmente diverse ale audienţei.
Publicitatea online - previziuni 2008
Publicitatea online din România va creşte cu peste 50% în 2008, după ce valoarea estimată a pieţei de profil a ajuns la circa 10 milioane de euro în 2007, potrivit studiului "Previziuni media 2008", realizat de grupul Tehnologie, Media şi Telecomunicaţii (TMT) din cadrul Deloitte Touche Tohmatsu.
Potrivit studiului, publicitatea online se va confrunta cu numeroase provocări în acest an datorită adversităţii exprimate de către consumatori precum şi a normelor de reglementare.
“Direcţiile principale spre care se îndreaptă industria media la nivel global în 2008 vizează posibilităţile de reducere a consumului domestic de energie la aparatele electronice; dezvoltarea relaţiei complementare dintre televiziunea prin internet şi televiziunea tradiţională; scăderea pirateriei online şi creşterea numărului de produse media contrafăcute; diversificarea cinematografelor etc.”, a declarat Dariusz Nachyla, partener TMT în Central Europe în cadrul Deloitte.
Previziunile studiului pe anul 2008 au la baza informaţii colectate în urma discuţiilor purtate cu clienţii firmelor membre Deloitte, cu analiştii din industria Tehnologiei, Media şi Telecomunicaţiilor, precum şi interviuri la care au participat directori de companii din domeniul TMT din întreaga lume.
Deloitte România este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale din România care furnizează servicii profesionale în patru domenii: audit, servicii fiscale, consultanţă managerială şi consultanţă financiară, având o echipă de peste 350 de profesionişti români şi expatriaţi.
Potrivit studiului, publicitatea online se va confrunta cu numeroase provocări în acest an datorită adversităţii exprimate de către consumatori precum şi a normelor de reglementare.
“Direcţiile principale spre care se îndreaptă industria media la nivel global în 2008 vizează posibilităţile de reducere a consumului domestic de energie la aparatele electronice; dezvoltarea relaţiei complementare dintre televiziunea prin internet şi televiziunea tradiţională; scăderea pirateriei online şi creşterea numărului de produse media contrafăcute; diversificarea cinematografelor etc.”, a declarat Dariusz Nachyla, partener TMT în Central Europe în cadrul Deloitte.
Previziunile studiului pe anul 2008 au la baza informaţii colectate în urma discuţiilor purtate cu clienţii firmelor membre Deloitte, cu analiştii din industria Tehnologiei, Media şi Telecomunicaţiilor, precum şi interviuri la care au participat directori de companii din domeniul TMT din întreaga lume.
Deloitte România este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale din România care furnizează servicii profesionale în patru domenii: audit, servicii fiscale, consultanţă managerială şi consultanţă financiară, având o echipă de peste 350 de profesionişti români şi expatriaţi.
Cristina Modreanu - selecționer unic al FNT
Cristina Modreanu, aleasă luni director artistic al Festivalului Naţional de Teatru, pentru un mandat de trei ani, s-a retras din funcţia de redactor-şef adjunct al ziarului Gândul, în scopul eliminării unui conflict de interese între cele două ipostaze profesionale.
Cristina Modreanu va rămâne senior editor la cotidianul Gândul. "După 13 ani în care am urmărit teatrul din România de pe scaunul jurnalistului, am acceptat poziţia de director al Festivalului Naţional de Teatru ca pe o încercare profesională extrem de ofertantă. Pentru a nu crea un conflict de interese între cele două ipostaze profesionale, am decis să mă retrag din funcţia de redactor-şef adjunct al ziarului Gândul şi să rămân, în viitor, senior editor la acelaşi cotidian. Cu siguranţă îmi veţi mai vedea semnătura şi în alte publicaţii editate de PubliMedia".
Senatul UNITER este format din Ion Caramitru şi Aura Corbeanu, în calitate de preşedinte şi vicepreşedinte, Victor Rebengiuc (actor), Emil Boroghină (actor), Mariana Mihuţ (actriţă), Ilinca Tomoroveanu (actriţă), Marius Rogojinschi (actor), George Ivaşcu (actor), Natasa Raab (actriţă), Alexandru Tocilescu (regizor), Bocsardi Laszlo (regizor), Marina Constantinescu (critic de teatru), Ludmila Patlanjoglu (critic de teatru), Dragoş Buhagiar (scenograf) şi Puiu Antemir (scenograf).
Cristina Modreanu va rămâne senior editor la cotidianul Gândul. "După 13 ani în care am urmărit teatrul din România de pe scaunul jurnalistului, am acceptat poziţia de director al Festivalului Naţional de Teatru ca pe o încercare profesională extrem de ofertantă. Pentru a nu crea un conflict de interese între cele două ipostaze profesionale, am decis să mă retrag din funcţia de redactor-şef adjunct al ziarului Gândul şi să rămân, în viitor, senior editor la acelaşi cotidian. Cu siguranţă îmi veţi mai vedea semnătura şi în alte publicaţii editate de PubliMedia".
Senatul UNITER este format din Ion Caramitru şi Aura Corbeanu, în calitate de preşedinte şi vicepreşedinte, Victor Rebengiuc (actor), Emil Boroghină (actor), Mariana Mihuţ (actriţă), Ilinca Tomoroveanu (actriţă), Marius Rogojinschi (actor), George Ivaşcu (actor), Natasa Raab (actriţă), Alexandru Tocilescu (regizor), Bocsardi Laszlo (regizor), Marina Constantinescu (critic de teatru), Ludmila Patlanjoglu (critic de teatru), Dragoş Buhagiar (scenograf) şi Puiu Antemir (scenograf).
marți, ianuarie 22, 2008
Cultural Network
Poetul Gelu Vlasin a lansat reţeaua "performance - the international cultural network", un loc de "întâlnire" pentru poeţi, scriitori, artişti, oameni de teatru, pictori şi muzicieni.
Pe site-ul http://reteaualiterara.ning.com s-au înregistrat, ppeste 230 de oameni de cultură din Spania, România, Franţa, Canada, Australia, USA, Siria şi Germania.
Printre aceştia se află Francisco Munoz, David Backstrom, Oleg Garaz, Erkut Tokman, Jose Javier Gonzalez, Mihai Ignat, Cosmin Perta, George Vasilievici, Şerban Axinte, Livia Roşca, Andrei Ruse, Adi Georgescu, Miruna Vlad şi Cristina Maria Vlasin.
Cei care s-au înscris în reţea au posibilitatea, în mod gratuit, să-şi creeze propria pagină web, să posteze texte, fotografii, muzică, video, să beneficieze de o adresă personală de mail şi să lege contacte cu oameni de cultură din alte ţări, dar şi cu promotori culturali, agenţi literari, edituri, reviste sau traducători.
Gelu Vlasin, născut în Telciu, judeţul Bistriţa-Năsăud, a debutat în 1999 cu volumul de versuri "Tratat la Psihiatrie", pentru care a obţinut premiul de debut al Asociaţiei Scriitorilor din Bucureşti, iar în anul 2000, premiul Uniunii Scriitorilor din România, la Colocviile "George Coşbuc". A publicat, până acum, patru cărţi de poezie şi pregăteşte, pentru acest an, debutul în proză cu o carte despre peripeţiile unui roman în ţinuturile lui Don Quijote.
Gelu Vlasin este rezident la Madrid şi este responsabil de comunicare şi imagine la Federaţia asociaţiilor româneşti din Spania, Fedrom.
Pe site-ul http://reteaualiterara.ning.com s-au înregistrat, ppeste 230 de oameni de cultură din Spania, România, Franţa, Canada, Australia, USA, Siria şi Germania.
Printre aceştia se află Francisco Munoz, David Backstrom, Oleg Garaz, Erkut Tokman, Jose Javier Gonzalez, Mihai Ignat, Cosmin Perta, George Vasilievici, Şerban Axinte, Livia Roşca, Andrei Ruse, Adi Georgescu, Miruna Vlad şi Cristina Maria Vlasin.
Cei care s-au înscris în reţea au posibilitatea, în mod gratuit, să-şi creeze propria pagină web, să posteze texte, fotografii, muzică, video, să beneficieze de o adresă personală de mail şi să lege contacte cu oameni de cultură din alte ţări, dar şi cu promotori culturali, agenţi literari, edituri, reviste sau traducători.
Gelu Vlasin, născut în Telciu, judeţul Bistriţa-Năsăud, a debutat în 1999 cu volumul de versuri "Tratat la Psihiatrie", pentru care a obţinut premiul de debut al Asociaţiei Scriitorilor din Bucureşti, iar în anul 2000, premiul Uniunii Scriitorilor din România, la Colocviile "George Coşbuc". A publicat, până acum, patru cărţi de poezie şi pregăteşte, pentru acest an, debutul în proză cu o carte despre peripeţiile unui roman în ţinuturile lui Don Quijote.
Gelu Vlasin este rezident la Madrid şi este responsabil de comunicare şi imagine la Federaţia asociaţiilor româneşti din Spania, Fedrom.
Memory Stick PRO Duo - 16GB by Sony
Divizia Recording Media & Energy a Sony Europa a lansat noulul Memory Stick PRO Duo de 16GB, care oferă opţiuni noi de înregistrare a conţinutului de înaltă definiţie pentru camere video Handycam bazate pe tehnologia AVCHD, precum şi pentru camere foto digitale de înaltă rezoluţie.
Noul memory stick poate stoca până la 110 minute de conţinut video de înaltă definiţie, înregistrat în modul 1920, aproape 6 ore de conţinut HD, atunci când se utilizează modul 1440 LP şi peste 4000 de fotografii digitale la o rezoluţie de 10 Megapixeli.
Memory Stick-ul PRO Duo are viteză de transfera ridicată pentru cantităţi mari de conţinut video către alte dispozitive. Acesta poate fi extras din camera video şi inserat direct în slot-ul unui PC sau laptop.
În Europa, memory stick-ul va veni la pachet cu un adaptor USB pentru transfer şi va fi va fi disponibil din martie 2008.
Noul memory stick poate stoca până la 110 minute de conţinut video de înaltă definiţie, înregistrat în modul 1920, aproape 6 ore de conţinut HD, atunci când se utilizează modul 1440 LP şi peste 4000 de fotografii digitale la o rezoluţie de 10 Megapixeli.
Memory Stick-ul PRO Duo are viteză de transfera ridicată pentru cantităţi mari de conţinut video către alte dispozitive. Acesta poate fi extras din camera video şi inserat direct în slot-ul unui PC sau laptop.
În Europa, memory stick-ul va veni la pachet cu un adaptor USB pentru transfer şi va fi va fi disponibil din martie 2008.
luni, ianuarie 21, 2008
Anatomia lui Grey pe telefonul mobil
Compania Gameloft, specializată în publicare şi dezvoltare de jocuri pentru telefoanele mobile, lansează jocul "Anatomia lui Grey", care poate fi jucat pe telefonul mobil şi are la bază primele trei sezoane ale serialului.
Jocul le aduce fanilor şi gamerilor şansa de a experimenta emoţii intense şi momente dramatice în mini-jocuri care au la bază e
"Mini-jocurile vor încânta audienţa masculină, urmând ca audienţa feminină să se delecteze cu drama care se dezvoltă pe parcursul jocului şi cu interacţiunea personajelor", a declarat Gonzague de Vallois, Senior Vice President of Publishing la Gameloft.
Incluzând decoruri fidele celor din serial, "Anatomia lui Grey: Jocul pentru telefoane mobile" le permite jucătorilor să treacă prin cele mai intense momente, intrând în rolul personajelor.
Jocul este disponibil pentru utilizatorii din România pe portalurile Orange și Vodafone.
Gameloft este unul dintre liderii în domeniul editării şi publicării de jocuri video pentru telefoane mobile. Compania s-a înfiinţat în 1999 şi s-a dezvoltat ca una dintre cele mai inovatoare companii din domeniu, realizând jocuri pentru telefoane mobile echipate cu tehnologie JavaTM, BrewTM sau SymbianTM. Numărul total de telefoane mobile echipate cu această tehnologie va creşte la peste doua miliarde de unităţi în 2008.
Gameloft are sucursale la New York, San Francisco, Seattle, Montreal, Mexic, Buenos Aires, Paris, Londra, Cologne, Milano, Madrid, Lisabona, Copenhaga, Varsovia, New Delhi, Seoul, Beijing, Hong Kong, Tokyo, Sydney și București.
Jocul le aduce fanilor şi gamerilor şansa de a experimenta emoţii intense şi momente dramatice în mini-jocuri care au la bază e
"Mini-jocurile vor încânta audienţa masculină, urmând ca audienţa feminină să se delecteze cu drama care se dezvoltă pe parcursul jocului şi cu interacţiunea personajelor", a declarat Gonzague de Vallois, Senior Vice President of Publishing la Gameloft.
Incluzând decoruri fidele celor din serial, "Anatomia lui Grey: Jocul pentru telefoane mobile" le permite jucătorilor să treacă prin cele mai intense momente, intrând în rolul personajelor.
Jocul este disponibil pentru utilizatorii din România pe portalurile Orange și Vodafone.
Gameloft este unul dintre liderii în domeniul editării şi publicării de jocuri video pentru telefoane mobile. Compania s-a înfiinţat în 1999 şi s-a dezvoltat ca una dintre cele mai inovatoare companii din domeniu, realizând jocuri pentru telefoane mobile echipate cu tehnologie JavaTM, BrewTM sau SymbianTM. Numărul total de telefoane mobile echipate cu această tehnologie va creşte la peste doua miliarde de unităţi în 2008.
Gameloft are sucursale la New York, San Francisco, Seattle, Montreal, Mexic, Buenos Aires, Paris, Londra, Cologne, Milano, Madrid, Lisabona, Copenhaga, Varsovia, New Delhi, Seoul, Beijing, Hong Kong, Tokyo, Sydney și București.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)