paradox: cu cât există mai multe surse de informare, cu atât oamenii sunt mai puțin informați...
iată un exemplu de care se plinge toată lumea într-o agenție - nu am primit brief...
cam ce ar trebui să conțină un brief?
-----------------------------
Brief-ul de creatie este un instrument de lucru materializat intr-un document realizat de Accounti si Planneri pentru echipa de creatie. Este fundamentul pe care echipa de creatie va construi conceptele creative.
Brief-ul de creatie reprezinta rodul unei munci intense de cercetare, dar si al intuitiei si al experientei.
Pentru echipa de creatie, brief-ul este punctul de plecare, trebuie sa fie inspiratia, butonul care va declansa "explozia" creativa.
Dar sa vedem care este drumul pe care un brief de creatie il are de parcurs pana sa ajunga pe masa creativilor. Intr-o prima etapa, agentia (prin intermediul client service-ului) primeste de la client un brief de agentie.
Acesta este un document care contine o serie de informatii detaliate despre clientul si produsul respectiv: descrierea produsului, situatia pietei si a produsului in raport cu competitia, descrierea consumatorilor, obiectivele de atins prin intermediul campaniei publicitare etc.
Pornind de la aceste informatii, echipa formata din account si planner va incepe un drum la capatul caruia trebuie sa ofere colegilor de la Creatie acele informatii care sunt relevante pentru ei si care formeaza continutul briefului de creatie.
Acesta difera de la agentie la agentie si chiar de la proiect la proiect, insa, in principiu, contine urmatoarele informatii:
- Care este scopul pentru care facem publicitate? (ce va face publicitatea pentru produsul nostru si ce vrem sa creada oamenii despre produs?);
- Cui ne adresam? (care sunt consumatorii-tinta, cum sunt ei in viata de zi cu zi?);
- Care este cel mai important lucru pe care vrem sa-l transmitem? (IDEEA si elementele care o sustin);
- Cum vom spune? (tonul vocii, identitatea marcii);
- Ce mijloace media vor fi folosite;
- Informatii despre executia efectiva a ideii (ce trebuie sa evitam si ce trebuie neaparat sa facem);
- Cine este competitia?
- Timing.
Ce conditii trebuie sa indeplineasca un brief bun?
Exista doua conditii esentiale pentru un brief de creatie bun: sa fie directional si inspirational.
Aceste conditii impun ca brief-ul sa fie, pe de-o parte, un ghid pentru echipa de creatie in scopul crearii unei comunicari eficiente; pe de alta parte, brief-ul trebuie sa contina niste elemente care sa inspire creatia (ex. tonul vocii).
In plus fata de cele doua conditii de baza, un brief de creatie trebuie scris intr-un limbaj simplu (dar nu simplist!), fara termeni tehnici si fara detalii inutile.
Dupa ce brief-ul a fost scris efectiv, urmeaza prezentarea acestuia catre echipa de creatie intr-o intalnire care se numeste briefing. Scopul briefing-ului este de a raspunde intrebarilor echipei de creatie si de a inlatura orice alte neintelegeri legate de brief. Mai mult, briefing-ul trebuie sa apropie si mai mult echipa creative de IDEE.
Este in sarcina echipei care a realizat brief-ul sa faca din intalnirea de briefing un "eveniment" in toata regula; de exemplu, la Graffiti/BBDO sedinta de briefing pentru un client din domeniul alimentar s-a desfasurat in jurul unei mese pline de bunatati. Acest lucru i-a motivat nu numai pe cei prezenti, ci si pe alti creativi, neimplicati in proiect, care au vrut sa participe si ei la discutii!
Un alt exemplu vine dintr-o agentie din Marea Britanie, sedinta de briefing pentru lansarea unei linii noi de costume de baie Speedo, a fost tinuta pe marginea unei piscine acoperite. Mai mult decat atat, cateva copii plastifiate ale brief-ului au fost aruncate in piscine, iar echipa de creatie a fost invitata sa se schimbe in costume de baie Speedo si sa plonjeze in piscina pentru a recupera documentele.
Aceasta abordare inedita a unei intalniri de briefing poate ajuta creativii sa inteleaga mai bine produsul, sa interactioneze efectiv cu el si sa se apropie de IDEE.
de Raluca CHIRITA
articolul este apărut în 2003
apple, macintosh, fotografie, photoshop, tipar, print digital, ștante, ziare, dtp in romania, blog, presă, muzica, politica, cultura, arte, teatru, design, publicitate, tv, strada, oameni, fete, flori...
joi, martie 06, 2008
miercuri, martie 05, 2008
Levi's - no 1

Brandul Levi's este cel mai popular brand de jeanşi din lume, fiind marca preferată a majorităţii consumatorilor, dintre care 45% spun că o pereche potrivită de jeanşi este dificil de găsit, informează un studiu realizat de Synovate.
Studiul remarcă şi faptul că 26% dintre respondenţii studiului au declarat că se uită, pe stradă, la ce tip de jeanşi poartă trecătorii. Studiul privind brandurile de jeanşi preferate de consumatori a fost realizat pe un eşantion de 7.700 de persoane din Statele Unite, Canada, Franţa, Brazilia, Rusia, Serbia, Malaezia, Africa de Sud şi Thailanda şi a urmărit care sunt brandurile preferate, modelele cele mai atractive şi cât sunt dispuşi să investească oamenii pentru a achiziţiona astfel de pantaloni. Cel mai popular brand în preferinţele publicului este Levi's, peste 20% dintre respondenţi nominalizând Levi's ca fiind marca lor preferată.
Marca înregistrează cea mai mare popularitate în Franţa (menţionată de 45% dintre respondenţi), apoi în Africa de Sud (32% dintre respondenţi) şi Malaezia, Statele Unite şi Serbia, care consideră jeanşii Levi's ca având "sex-appeal". Sârbii (59%) găsesc cel mai greu o pereche de jeanşi care să li se potrivească, pe locul următor aflându-se locuitorii Statelor Unite (57%) şi canadienii (53%). Din punct de vedere al sexelor, femeile (55%) sunt cele mai dificil de satisfăcut atunci când este vorba de achiziţionarea unei perechi de jeanşi care să li se potrivească, la fel de pretenţioşi fiind şi 37% dintre bărbaţi. Potrivit studiului, 16% dintre femei consideră achiziţionarea unei perechi de jeanşi la fel de dificilă ca şi achiziţionarea unui costum de baie, 30% dintre femeile din Statele Unite şi Canada declarând că ambele tipuri de produse sunt achiziţionate în urma unui proces îndelungat şi anevoios.
Francezii poartă blugi, însă 87% dintre ei exclud purtarea acestui tip de pantalon la serviciu, în timp ce 37% din totalul celor chestionaţi consideră că jeanşi potriviţi pentru a merge la serviciu.
ESA este acum oficializat
Protocolul de comunicaţii Enthusiast System Architecture (ESA) a fost adoptat oficial de către Forumul Implementatorilor USB (USB-IF), deschizând drumul către adoptarea acesteia pe scară largă, a anunţat Nvidia.
Protocolul ESA, care descrie modul în care perifericele pentru PC pot comunica între ele, va fi adăugat acum în revizia interfeţei USB. Debutul ESA în industrie presupune, în primă fază, disponibilitatea la nivel mondial a componentelor pentru PC certificate ESA, produse de majoritatea partenerilor fondatori ai ESA, incluzând Cooler Master, CoolIT Systems, NVIDIA, PC Power & Cooling, Silverstone, Tagan, şi Thermaltake.
Lansat iniţial la sfârşitul anului 2007, ESA a fost conceput şi introdus pentru a suporta noile capacităţi de monitorizare şi control pentru dispozitivele PC-ului precum carcasa, sursa şi soluţiile de răcire pe bază de apă sau de aer.
Până la introducerea ESA, nu exista un protocol standard de comunicaţii care să permită componentelor să le returneze utilizatorilor informaţiile.
Date importante, precum temperatura, tensiunea şi caracteristicile curenţilor de aer sunt pot fi transmise în timp real şi sunt esenţiale pentru a obţine performanţa maximă pentru PC şi overclocking. Cu ajutorul ESA, producătorii de componente pot îngloba acum o mare varietate de senzori digitali şi analogici în dispozitivele lor, pentru a putea comunica instantaneu date ce pot fi utilizate în analize şi în optimizarea condiţiilor generale de operare a PC-ului.
În plus, funcţia ESA de înregistrare a activităţii le oferă producătorilor de PC-uri şi integratorilor de sisteme un mod simplu şi eficient de a identifica problemele care pot apărea, făcând posibilă rezolvarea rapidă a acestor disfuncţionalităţi.
Compatibilitatea dintre dispozitive şi potrivirea cu specificaţiile ESA este gestionată de Allion, o organizaţie importantă de testare IT.
Protocolul ESA, care descrie modul în care perifericele pentru PC pot comunica între ele, va fi adăugat acum în revizia interfeţei USB. Debutul ESA în industrie presupune, în primă fază, disponibilitatea la nivel mondial a componentelor pentru PC certificate ESA, produse de majoritatea partenerilor fondatori ai ESA, incluzând Cooler Master, CoolIT Systems, NVIDIA, PC Power & Cooling, Silverstone, Tagan, şi Thermaltake.
Lansat iniţial la sfârşitul anului 2007, ESA a fost conceput şi introdus pentru a suporta noile capacităţi de monitorizare şi control pentru dispozitivele PC-ului precum carcasa, sursa şi soluţiile de răcire pe bază de apă sau de aer.
Până la introducerea ESA, nu exista un protocol standard de comunicaţii care să permită componentelor să le returneze utilizatorilor informaţiile.
Date importante, precum temperatura, tensiunea şi caracteristicile curenţilor de aer sunt pot fi transmise în timp real şi sunt esenţiale pentru a obţine performanţa maximă pentru PC şi overclocking. Cu ajutorul ESA, producătorii de componente pot îngloba acum o mare varietate de senzori digitali şi analogici în dispozitivele lor, pentru a putea comunica instantaneu date ce pot fi utilizate în analize şi în optimizarea condiţiilor generale de operare a PC-ului.
În plus, funcţia ESA de înregistrare a activităţii le oferă producătorilor de PC-uri şi integratorilor de sisteme un mod simplu şi eficient de a identifica problemele care pot apărea, făcând posibilă rezolvarea rapidă a acestor disfuncţionalităţi.
Compatibilitatea dintre dispozitive şi potrivirea cu specificaţiile ESA este gestionată de Allion, o organizaţie importantă de testare IT.
marți, martie 04, 2008
Tempo - rebranduit
Agenţia de publicitate Tempo Advertising a încheiat procesul de rebranding început în urmă cu aproximativ un an, prin realizarea unui nou logo şi transformarea şi consolidarea valorilor agenţiei, anunţul fiind făcut în cadrul unui eveniment organizat la Londra.
Tempo Advertising a prezentat noul logo al agenţiei, reprezentat de o barcă cu opt vâslaşi simbolizând "spiritul de echipă şi individualitatea fiecăruia", după cum a declarat Dragoş Grigoriu, director general Tempo Advertising.
Noul logo Tempo este un obiect de artă, fiind realizat de David Gerstein, unul din cei mai expuşi artişti contemporani, care s-a confruntat pentru prima oară în cariera sa cu provocarea realizării unui logo.
Perioada de creaţie a durat mai mult de un an şi a a avut numeroase variante intermediare, din care a rezultat noul logo, care va fi prezent atât pe materialele agenţiei, dar şi în formă fizică, la intrarea în sediu său.
Conform lui Dragoş Grigoriu, noul logo, asociat canotajului, a fost ales pentru că acest sport este purtătorul unor valori esenţiale: individualitatea, pe de o parte, şi munca în echipă, pe de alta. Astfel, mesajele pe care noul logo şi rebrandingul Tempo Advertising le susţin sunt ambiţia agenţiei de a câştiga, reorganizarea la nivel intern în spiritul performanţei şi transmiterea unui mesaj clar, ambiţios a direcţiei şi priorităţilor agenţiei. Noile valori Tempo - învăţare, performanţă, schimbare - sunt elementele de bază ale creativităţii, care, implicit, duce la satisfacerea nu atât a clientului, ci a consumatorilor.
De altfel, creativitatea este considerată a fi principala resursă a fiecărei companii, cinismul fiind principalul duşman al acesteia. Dragoş Grigoriu a subliniat importanţa creării unui mediu care să le ofere oamenilor resursele prin care să se dezvolte şi să îşi dezvolte propria creativitate, în spiritul performanţei.
Învăţarea, în viziunea Tempo, constă în curiozitatea permanentă a fiecăruia, în abilitatea de a pune întrebări, nu de a avea permanent răspunsurile, dar şi în sensibilitatea faţă de ceea ce ne înconjoară. Pe de altă parte, performanţa este cea care valorifică creaţia, fiind măsurabilă şi recompensată într-un mediu creativ.
Tempo Advertising este înfiinţată în 1996. Cifra de afaceri a agenţiei pe anul 2007 a fost de 14,5 milioane de euro (43 milioane euro capitalizat).
Tempo oferă servicii de creaţie, client service, strategie, research, producţie (audio-video, print), BTL (event marketing, consumer, trade promotions), media, PR (Rogalski Grigoriu Public Relations) şi Interactive.
Printre clienţii Tempo se numără Autorom, Autoklass, Agricola Bacău, Argus, Atlas Corporation, Boom TV, Băneasa Investments, Best Foods, Danone, European Food, Ficosota Syntez, Howard Johnson, Heidi, Franke România, Interamerican, Lukoil, Mira Telecom, New Kopel Six’t, Orangina, Orange România, Plus Discount România, Realitatea TV, Romcanada, South Pacific, Royal Brinkers, Scandic Distilleries, Tuborg România, The Money Channel şi Ziua.
Tempo Advertising a prezentat noul logo al agenţiei, reprezentat de o barcă cu opt vâslaşi simbolizând "spiritul de echipă şi individualitatea fiecăruia", după cum a declarat Dragoş Grigoriu, director general Tempo Advertising.
Noul logo Tempo este un obiect de artă, fiind realizat de David Gerstein, unul din cei mai expuşi artişti contemporani, care s-a confruntat pentru prima oară în cariera sa cu provocarea realizării unui logo.
Perioada de creaţie a durat mai mult de un an şi a a avut numeroase variante intermediare, din care a rezultat noul logo, care va fi prezent atât pe materialele agenţiei, dar şi în formă fizică, la intrarea în sediu său.
Conform lui Dragoş Grigoriu, noul logo, asociat canotajului, a fost ales pentru că acest sport este purtătorul unor valori esenţiale: individualitatea, pe de o parte, şi munca în echipă, pe de alta. Astfel, mesajele pe care noul logo şi rebrandingul Tempo Advertising le susţin sunt ambiţia agenţiei de a câştiga, reorganizarea la nivel intern în spiritul performanţei şi transmiterea unui mesaj clar, ambiţios a direcţiei şi priorităţilor agenţiei. Noile valori Tempo - învăţare, performanţă, schimbare - sunt elementele de bază ale creativităţii, care, implicit, duce la satisfacerea nu atât a clientului, ci a consumatorilor.
De altfel, creativitatea este considerată a fi principala resursă a fiecărei companii, cinismul fiind principalul duşman al acesteia. Dragoş Grigoriu a subliniat importanţa creării unui mediu care să le ofere oamenilor resursele prin care să se dezvolte şi să îşi dezvolte propria creativitate, în spiritul performanţei.
Învăţarea, în viziunea Tempo, constă în curiozitatea permanentă a fiecăruia, în abilitatea de a pune întrebări, nu de a avea permanent răspunsurile, dar şi în sensibilitatea faţă de ceea ce ne înconjoară. Pe de altă parte, performanţa este cea care valorifică creaţia, fiind măsurabilă şi recompensată într-un mediu creativ.
Tempo Advertising este înfiinţată în 1996. Cifra de afaceri a agenţiei pe anul 2007 a fost de 14,5 milioane de euro (43 milioane euro capitalizat).
Tempo oferă servicii de creaţie, client service, strategie, research, producţie (audio-video, print), BTL (event marketing, consumer, trade promotions), media, PR (Rogalski Grigoriu Public Relations) şi Interactive.
Printre clienţii Tempo se numără Autorom, Autoklass, Agricola Bacău, Argus, Atlas Corporation, Boom TV, Băneasa Investments, Best Foods, Danone, European Food, Ficosota Syntez, Howard Johnson, Heidi, Franke România, Interamerican, Lukoil, Mira Telecom, New Kopel Six’t, Orangina, Orange România, Plus Discount România, Realitatea TV, Romcanada, South Pacific, Royal Brinkers, Scandic Distilleries, Tuborg România, The Money Channel şi Ziua.
sâmbătă, martie 01, 2008
Abonați-vă la:
Postări (Atom)