miercuri, iunie 13, 2007

un brief creativ bun generează un advertising bun

Keith Lewin de la BBDO International a explicat, în timpul prezentării sale din cadrul Idea Forum, cum un brief creativ bun generează un advertising bun, iar consumatorul este una dintre cele mai importante chei ale succesului în publicitate.
Prezentarea, denumită de Lewin „Mindgames (or how to get out of your agency to get the best out of the consumer)“, a caracterizat brief-ul creativ drept cel mai important contract încheiat între client şi agenţie, pentru că brief-ul este fereastra către consumator şi marchează începutul comunicării cu acesta. Keith Lewin şi-a început prezentarea prin a atrage atenţia că, pentru a realiza un brief bun, trebuie acordată prioritate procesului de informare. Potrivit lui, relevanţa unui brief este cheia succesului său. Astfel, el a împărţit crearea unui brief în etape - mindset, strategie şi produs -, apreciind că mindset-ul este cel mai important element al acestuia. În opinia lui Lewin, mindset-ul se referă la cunoaşterea targetului şi a caracteristicilor psihologice ale consumatorului, factorii psihologici şi mentali interesându-l mai mult pe creativ decât statisticile şi datele demografice. În plus, Lewin consideră că produsul este partea cea mai lipsită de importanţă a unui brief creativ, pentru că acesta este banal, obişnuit şi nu contează ce se vinde, ci cum se vinde, cum se promovează şi cum se scoate în evidenţă produsul.
Pe parcursul prezentării sale, Lewin a punctat faptul că legătura directă dintre creativii unei agenţii şi clienţi uşurează şi eficientizează colaborarea celor două părţi. Keith Lewin are o experienţă de 30 de ani în advertising, a lucrat pentru agenţii precum Young & Rubicam, D'Arcy, McCann-Erickson, fiind actualmente director de creaţie internaţional al BBDO pe contul Masterfoods şi unul dintre consultanţii "Global Faculty of BBDO University. La al doilea seminar de la Idea Forum au mai fost prezenţi Ema Prisca, Creative Director Graffiti BBDO, şi Şerban Alexandrescu, Creative Director Headvertising.
„Publicitatea - activitatea socială a brandurilor - ar putea deveni cu adevărat socială prin ieşirea din strict şi prin asumarea unor roluri cum ar fi să devină platforme pentru nişte forme de viaţă“, a declarat Ema Prisca, vorbind despre necesitatea reinventării publicităţii. La rândul său, Şerban Alexandrescu a pus accentul în expunerea sa pe cum ar trebui să fie făcută publicitatea bine şi bună: „let go, blend in“. Potrivit lui, conturile mici, bugetele mici şi joburile mici sunt reţeta sigură pentru a obţine „proiecte multe, făcute repede direcţionate către autişti estetici, dar realişti şi practici“. Idea Forum este un eveniment organizat sub egida Evensys Conferences, care se derulează la Bucureşti în perioada 12-13 iunie şi explorează cele mai inovative zone ale comunicării contemporane. Prima zi a evenimentului este dedicată conferinţelor de presă în care invitaţii internaţionali îşi prezintă opiniile în legătură cu anumite aspecte ale industriei comunicării, în timp ce a doua zi este rezervată seminariilor pe teme de new media, planning şi comunicare de marketing. Evensys este o companie de planificare de evenimente, cu experienţă în organizarea de evenimente şi meeting-uri corporate. Evensys are în portofoliu o serie de evenimente cum ar fi Marketing360 (450 de participanţi), Marketing Innovation Forum (250 de participanţi), BrandCamp (250 de participanţi), Digital Marketing Forum (300 de participanţi), PR Forum (250 de participanţi).

Niciun comentariu: