luni, iulie 29, 2013

Piata de comunicare in 2013: ce spun sefii celor mai mari jucatori

Pe 8 ianuarie 2013, Mihaela Nicola, CEO The Group, spunea pentru www.wall-street.ro
Suntem prudenți în a configura planuri de business pentru 2013 și, realist, anticipăm că industria de comunicare se va menține la nivelul lui 2012. Piața de comunicare, în ansamblul disciplinelor sale, probabil că atinge 400-450 milioane de euro.

Iaca, între timp, cu o valoare totală de 26,5 miliarde de euro și 130.000 de angajați, Publicis Omnicom Group, apărut în urma fuziunii dintre Publicis Group și Omnicom Group, a devenit azi cel mai mare grup de publicitate din lume, depășind liderul WPP.

Grupul înglobează rețele ca BBDO, Saatchi & Saatchi, DDB, Leo Burnett, TBWA, Razorfish, Publicis Worldwide, Fleishman-Hillard, DigitasLBi, Ketchum, StarcomMediaVest, OMD, BBH, Interbrand, MSLGROUP, RAPP, Publicis Healthcare Communications Group (PHCG), Proximity, Rosetta, CDM, ZenithOptimedia, Goodby, Silverstein & Partners, o bună parte dintre aceste rețele având agenții în România.

Anul trecut, The Group, cel mai mare grup de comunicare de pe piața locala, a încheiat un parteneriat cu OMD România și PHD.

La vremea respectivă, iată ce declarau șefii de la Omnicom:

“Am ales sa dezvoltam mai departe operatiunile noastre de investitie media impreuna cu Zoltan Szigeti, bazat pe reputatia si performantele profesionale ale acestuia” - Collin Gottlieb, CEO Omnicom Media Group EMEA.

“Avem convingerea ca parteneriatul realizat cu The Group va contribui la dezvoltarea viitoare a operatiunilor noastre de media, cu aplecare constanta pe excelenta in servicii profesionale, pe care OMD si PHD o ofera pretutindeni Clientilor lor” - Ian Clarke, CEO Omnicom Media Group CEE.

Business Insider a prezentat cinci posibile dezavantaje ale fuziunii, iar David Jones, CEO la Havas, a spus că fuziunea nu le aduce avantaje clienților și angajaților. In cadrul conferintei de presa, cei doi reprezentanți ai Publicis și Omnicom s-au aratat încrezători că potențialele conflicte dintre clienții concurenți ai celor două grupuri nu prezintă o problemă și că angajații companiilor vor avea doar de câștigat.
În ce fel va răspunde piața din România acestei noi provocări, va fi un subiect de urmărit, știut fiinde "în industrie" fricțiunile dintre mai marii publicitarilor români.

Oricum ar fi, traseul din 2005 până azi al The Group, a dovedit viziunea și știința afacerii fondatorilor săi.




iată și un alt articol aici, pe aceeași temă

Niciun comentariu: