Ministerul Culturii şi Cultelor vrea să interzică amplasarea de reclame ori suprafeţe-suport pentru publicitatea stradală pe faţadele monumentelor istorice, elaborând în acest sens un proiect de Ordonanţă, iniţiativa fiind susţinută şi de International Advertising Association Romania.
În acest sens, MCC a elaborat un proiect de Ordonanţăa pentru modificarea şi completarea Legii privind protejarea monumentelor istorice nr. 422/2001.
În acelaşi timp, IAA lucrează la un regulament pentru reglementarea publicităţii outdoor, bazat pe studii şi cercetări din statele europene. Iniţiativa MCC are la bază numărul foarte mare de solicitări venite la Comisia Naţională a Monumentelor Istorice pentru amplasarea unor mesh-uri, în special pe clădirile monument istoric.
Potrivit proiectului de Ordonanţă iniţiat de MCC, "amplasarea de echipamente sau dispunerea de reclame ori suprafeţe-suport pentru publicitatea stradală, în condiţiile în care acestea acoperă faţadele monumentelor istorice, este interzisă".
"Prin derogare (...) în baza avizului serviciilor deconcentrate ale Ministerului Culturii şi Cultelor (Direcţiile judeţene pentru cultură şi Direcţia pentru cultură a Municipiului Bucureşti, n.r.), pot fi autorizate: dispunerea temporară a unor suprafeţe-suport ce acoperă faţadele monumentelor istorice, pe perioada executării de lucrări de renovare sau restaurare sau pentru publicitate, cu ocazia pregătirii şi desfăşurării unor evenimente social-umanitare sau culturale".
Primarul general al Capitalei anunţa, în urmă cu doi ani, că va începe o campanie de înlăturare a mesh-urilor care acoperă clădirile monument istoric din Bucureşti.
Iniţiativa a apărut ca urmare a unor discuţii cu reprezentanţii IAA, ai Ordinului Arhitecţilor şi cu operatorii de panotaj stradal, care doresc să demareze un proces de autoreglementare a publicităţii outdoor din Bucureşti.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu