Directorii de creaţie sunt cei mai bine plătiţi angajaţi ai agenţiilor de publicitate din România, ei având un salariu mediu lunar de circa 10.000 de lei, potrivit datelor incluse în studiul "Salary Survey", realizat de Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) împreună cu PriceWaterhouse.
Pentru poziţiile de Junior în departamentele de Creaţie, Client Service, Media, Trafic sau Producţie - este mai mic de 1.000 de lei, însă veniturile lunare ale unui om cu experienţă, care ocupă o poziţie de top management, pot trece de 6.500 de lei.
Pe de altă parte, salariul mediu al unui Client Service Director sau Strategic Planning Director ajunge la o sumă de 6.500 - 7.200 lei, în timp ce salariul mediu al unui Group Creative Director este de circa 6.700 de lei.
Studiul nu a luat în calcul numai denumirea funcţiei dintr-un anumit departament, ci a realizat şi o comparaţie coerentă cu referire la detalii cum ar fi responsabilităţi, experienţă sau numărul de oameni din subordine.
Din punct de vedere financiar, au fost luate în considerare veniturile înregistrate în ultimele şase luni ale anului 2007. Comparativ cu rezultatele de anul trecut, studiul reflectă creşteri în toate departamentele evaluate.
Astfel, salariile din departamentele de creaţie au crescut, în medie, cu 17%, depăşind creşterile din agenţiile de media, în timp ce creşterile din departamentele de strategie au fost de 12%. Cele mai mari creşteri salariale au fost înregistrate în domeniul relaţiilor publice, unde veniturile medii au crescut cu 21% faţă de 2006. "Salariile în industria publicităţii au crescut brusc în ultimii cinci ani, crescând astfel şi structura costurilor agenţiilor până la un nivel la care devine greu să rămâi profitabil. Asta împotriva atmosferei unei continue presiuni a clientului în ceea ce priveşte costul. Pe deasupra, ne confrumtăm cu o criză pe piaţa muncii şi creşterea, uneori ireală, a solicitărilor financiare ale angajaţilor. În acest context, studiul aduce pe piaţă o înţelegere clară şi transparentă a nivelurilor salariale a tuturor poziţiilor importante din industria de publicitate", a declarat Ştefan Iordache, preşedinte al UAPR.
Studiul de anul acesta a luat în calcul, pe lângă agenţiile de publicitate, şi pe cele de media şi PR, adăugând şi informaţii privind creşterea medie a salariilor în principalele departamente ale agenţiilor şi date privind tariful orar mediu al agenţiilor.
Studiul a fost realizat pe baza datelor oferite de 22 de agenţii, faţă de 12 câte au colaborat la realizarea raportului similar de anul trecut.
Studiul a fost făcut public miercuri, în cadrul unei conferinţei UAPR în care s-au prezentat rezultatele organizaţiei din ultimele şase luni şi în care Ştefan Iordache, COO al grupului Leo Burnett, a fost numit preşedinte interimar al UAPR în locul Cătălinei Cernica, Managing Director al Graffiti BBDO.
Un comentariu:
hei, asta era pe vremuri :)
nu mai căutați termeni de comparație, acum totul pleacă de la jumate + abilitățile voastre de negociere ;)
cum se face negocierea?
vă spun în câteva zile...
Trimiteți un comentariu