Organizatorii ediţiei 2008 a premiilor Effie România au introdus o serie de elemente noi la nivelul categoriilor de concurs, prin introducerea unei competiţii noi şi restructurarea secţiunilor deja consacrate, şi prin introducerea unui nou model de brief de înscriere.
Ediţia a cincea a Effie România - organizată de International Advertising Association (IAA) şi Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) - are, pe lângă categoriile deja consacrate, o categorie nouă de concurs, "Sustained Success", în cadrul căreia vor fi premiate campaniile de comunicare care şi-au demonstrat eficienţa în mod constant, pe o perioadă de trei ani.
La această competiţie poate fi înscrisă de către reprezentanţii brandurilor câte o singură campanie, care s-a derulat începând cu ianuarie 2005 sau mai multe campanii care au îndeplinit aceleaşi obiective de marketing prin strategia de comunicare şi execuţiile creative. Înscrierile la noua secţiune se fac printr-un brief special, "Brief of Sustained Success", care presupune ilustrarea eficienţei campaniei înscrise pe cel puţin două canale media reprezentative. "Categoria «Sustained Success» poate părea surprinzătoare pentru o industrie atât de tânără, dar faptul că avem mărci cu înscrieri şi chiar premii la mai multe ediţii Effie demonstrează că se pot construi cazuri de succes şi pe perioade de trei ani.
"Va fi cu siguranţă o provocare pentru agenţii şi /sau clienţi, dar sperăm să genereze interes, iar miza să merite efortul de a completa un brief dedicat, mai complex decat cel aferent categoriilor standard", a declarat Afrodita Blasius – Managing Partner Bridge Communication, membru al comitetului de organizare Effie Romania 2008.
Organizatorii competiţiei au decis să opereze modificări şi în cadrul categoriilor consacrate, cum ar fi cea a "Serviciilor Sociale", unde anul acesta se va distinge între "Non-profit / Pro-Bono, Public Service Campaigns" şi "Corporate Reputation, Image & Identity".
Astfel, la prima categorie pot fi înscrise campanii politice, de promovare a grupurilor de interes şi cele derulate în beneficiul public de către organizaţiile non-profit, în timp ce a doua secţiune va fi rezervată programelor de sponsorizări, campaniilor de identitate şi imagine corporatistă şi celor pentru promovarea corporaţiilor şi nu a serviciilor oferite de acestea. În plus, la categoria "Non-profit/ Pro-Bono, Public Service Campaigns" nu se percep taxe de participare, în cazul în care agenţiile demonstrează că nu au dispus de bugete media.
În ceea ce priveşte secţiunea "Renaissance", dedicată revitalizării brand-urilor, criteriile de eligibilitate au fost modificate şi prevăd că în competiţie pot fi înscrise mărci care au suferit o descreştere de minim 1 an şi o creştere de cel puţin şase luni.
Şi brief-ul de înscriere a fost modificat, în sensul că nu mai există o limită de caractere care trebuie respectată de participanţi la completarea lor, motiv pentru care aceştia pot gestiona cum consideră mai bine numărul de pagini specificate pentru fiecare tip de brief.
Campaniile pot fi înscrise în competiţie între 15 februarie - 1 mai 2008 şi vor fi centralizate de Millenium Communications, care organizează evenimentul pentru al doilea an consecutiv, urmând ca premiile şi câştigătorii lor să fie desemnaţi în cadrul unei gale care va avea loc la 15 mai 2008.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu