joi, februarie 07, 2008

7 milioane de euro = promovarea turistică



Guvernul va cheltui în acest an aproximativ şapte milioane de euro pentru programe de promovare turistică a României, din care două milioane euro vor fi folosite pentru lansarea unui brand turistic naţional, prin care să fie atraşi mai mulţi vizitatori.
Fondurile sunt prevăzute în programul anual de marketing şi promovare turistică, aprobat miercuri de Guvern, având ca scop
promovarea celor mai importante destinaţii şi forme de turism în ţară şi pe principalele pieţe turistice din străinătate.
Programul prevede promovarea brandului turistic naţional în perioada 2008 – 2010, acţiuni de marketing prin internet şi alte mijloace electronice, participarea la manifestări expoziţionale de turism în ţară şi în străinătate, organizarea de vizite educaţionale şi de informare, în ţară, pentru reprezentanţi mass-media, turoperatori, reprezentanţi ai societăţilor comerciale cu activităţi în turism din ţară şi străinătate, reprezentanţi ai asociaţiilor sau organizaţiilor non guvernamentale cu activitate în turism, ai administraţiei publice centrale şi locale, alţi lideri de opinie, specialişti în turism, activităţi de promovare şi publicitate prin intermediul companiilor aeriene care operează zboruri către destinaţii din România şi prin intermediul principalelor aeroporturi din ţară şi din străinătate pe care operează curse internaţionale către România.
Vor fi totodată lansate activităţi de promovare prin inserţii publicitare în cataloagele turistice realizate de către touroperatori, societăţi comerciale cu activitate de turism, asociaţii profesionale, patronale şi organizaţii non-guvernamentale şi achiziţionare de materiale de promovare, precum ghiduri despre România, hărţi, albume, cataloage, cărţi cu specific de turism.
Acţiuni de promovare prin intermediul posturilor de televiziune care realizează emisiuni de turism sau alte emisiuni cu impact în creşterea circulaţiei turistice în România, susţinerea financiară a proiectelor de promovare a destinaţiilor sau produselor turistice româneşti instituirea schemei de ajutor de minimis pentru firme, indiferent de forma de organizare, şi acordarea de fonduri nerambursabile pentru firme fără scop patrimonial, asociaţii sau fundaţii reprezintă alte măsuri incluse în programul aprobat de Guvern.
Executivul a aprobat, miercuri, şi Programul anual de dezvoltare a produselor turistice, cu un buget de 1,39 milioane euro, pentru restructurarea sistemului informaţional în domeniul turismului, organizarea de parteneriate internaţionale, servicii de consultanţă pentru perfecţionarea cadrului legal conform egulilor UE şi realizarea de achiziţii materiale documentare.

Niciun comentariu: