miercuri, mai 28, 2008

Internauții și răbdarea


Utilizatorii de internet sunt din ce în ce mai egoişti şi mai nerăbdători atunci când navighează online, potrivit studiului anual privind comportamentul online realizat de Jakob Nielsen.
Potrivit studiului menţionat, oamenii sunt din ce în ce mai lipsiţi de răbdare atunci când navighează pe internet. În loc să navigheze pe un site, majoritatea utilizatorilor obişnuiesc să acceseze paginile electronice rapid şi să găsească ceea ce îi interesează, după care pleacă de pe site.
În plus, majoritatea internauţilor ignoră eforturile depuse pentru a-i face să petreacă mai mult timp pe site şi sunt suspicioşi faţă de promoţiile realizate pentru a le atrage atenţia.
În prezent, 75% dintre persoane accesează internetul în scopuri precise.
"Deşi designul site-urilor s-a îmbunătăţit, acestea nu reuşesc să atragă interesul internauţilor pentru că aceştia sunt obişnuiţi cu mediul interactiv", a spus Jakob Nielsen, care a remarcat că oamenii navighează actualmente online ştiind exact ce şi de unde vor, motiv pentru care este dificil de ajuns la ei prin intermediul promoţiilor sau al altor opţiuni editoriale. "Internauţii au fost întotdeauna nerăbdători şi acum sunt şi mai mult. Oamenii vor site-uri unde să afle exact ce îi interesează, pentru că au foarte puţină răbdare", a spus el. "Nu cred că site-urile conştientizează asta deocamdată. Proprietarii de pagini electronice consideră că site-urile lor sunt speciale şi interesante şi că internauţii ar trebui să fie fericiţi cu informaţiile postate pe ele", menţionează autorul studiului.
Internauţii care navighează pe diverse pagini de internet sunt frustraţi de extrasele, widget-urile şi aplicaţiile adăugate la site-uri pentru a le face mai prietenoase, apreciind că acestea nu fac decât să prelungească timpul de încărcare a site-urilor.
Studiul observă şi existenţa unor schimbări importante în modul în care utilizatorii ajung la site-urile care îi interesează. Astfel, în 2004, 40% dintre internauţi vizitau site-uri şi navigau până la conţinutul care îi interessa, în timp ce 69% foloseau link-uri detaliate pentru a ajunge acolo unde vroiau. Anul acesta, doar 25% dintre internauţi mai accesează prima pagină a site-urilor.
"Acest lucru arată că motoarele de căutare domină internetul", a spus Nielsen, care a atras atenţia că acest lucru nu înseamnă şi că aceste motoare sunt perfecte. "Atunci când te uiţi la persoanele care efectuează căutări, constaţi că de multe ori nu obţin rezultatul dorit", a precizat autorul studiului, menţionând că, pe termen lung, "cine vrea să surclaseze Google trebuie doar să realizeze un motor mai bun de căutare".

Un comentariu:

khrypt spunea...

dap..
fără țigăneală. cam târziu, însă decât niciodată...