Andrei Cohn, Creative Director Cohn&Jansen / Ashley Holmes şi Costin Popescu, Creative Director CAP, doi dintre profesorii Şcolii de creaţie ADC*RO au declarat că se aşteptau la mai multă pasiune şi la o minimă documentare prealabilă despre publicitate, din partea cursanţilor şcolii.
Andrei Cohn şi Costin Popescu susţin, printre alte discipline, seminarul despre Poster în cadrul Şcolii de Creaţie ADC*RO, prima şcolă de creaţie din România, care sub egida Art Directors Club, beneficiază de know-how din partea elitei publicităţii româneşti.
În urma seminarului din 13 mai, cei doi tutori în cadrul Şcolii de Creaţie au declarat că se aşteptau la mai mult entuziasm din partea primei generaţii de studenţi, lipsa implicării acestora reflectându-se şi în slaba prezenţă la întâlnirile care au loc în agenţii.
"Nu există o documentare prealabilă a multora dintre studenţi despre ce înseamnă publicitatea. Mă aşteptam să văd la această şcoală oameni pasionaţi de publicitate care să aibă nişte cunoştinţe prealabile despre domeniu, ca un derivat al pasiunii lor. Dar aşteptările acestora sunt aşa cum am văzut, 100% de la industrie. Mi-e teamă că şcola o să fie în final mai folositoare nouă, pentru că ne vom cristaliza discursul prin susţinerea de prezentări", a declarat Andrei Cohn.
Deasemenea, conform declaraţiilor lui Cohn şi Popescu, prezentările tutorilor Şcolii sunt utile şi practicienilor industriei de publicitate, Andrei Cohn menţionând că el împărtăşeşte prezentările altor "colegi de catedră" care îi plac şi oamenilor din agenţia sa.
Cei doi profesori au spus însă că, dacă, în ciuda aparentei lipse de implicare din partea studenţilor, Şcoala va "da" cel puţin un om bine pregătit şi talentat industriei de publicitate, tutorii vor considera că efortul depus prin alocarea de timp şi resurse a meritat.
Pe de altă parte, studenţii Şcolii de Creaţie ADC*RO s-au declarat încântaţi de diversitatea de opinii, unele dintre ele contradictorii, de care beneficiază din partea tutorilor şi consideră că şcola le oferă un aport informaţional semnificativ. Ei apreciază faptul că abilităţile creative le sunt exersate în lucrul concret pe briefuri reale şi contactul direct cu oameni din agenţii.
Din rândul studenţilor, au existat şi opinii potrivit cărora cursurile nu merită taxa plătită de 500 de euro, multe din informaţii regăsindu-se în manuale de publicitate şi cărţile de specialitate.
Tot în categoria nemulţumirilor revendicate de studenţi se regăseşte şi redistribuirea lor la alte agenţii decât cele stabilite iniţial.
La seminarul despre Poster studenţii au aflat de la Andrei Cohn care sunt rădăcinile artistice ale afişului publicitar, el vorbindu-le studenţilor despre Toulouse Lautrec, Alphonse Mucha şi Leonetto Capiello (considerat părintele publicităţii în materie de afişaj) şi Lucien Bernhard. El a concluzionat că afişul sau posterul publicitar merită să fie preţuit mai mult decât o face publicitatea românească astăzi pentru că el urâţeşte sau dimpotrivă, înfrumuseţează spaţiul în care trăim, fiind singurul gen al publicităţii pe care oamenii îl primesc de bună voie în casă.
Costin Popescu le-a arătat studenţilor prezenţi la seminar o înregistrare video a unei şedinţe de brainstorming pe un brief concret din agenţie pentru a le seta acestora corect orizontul de aşteptare în ce priveşte procesul de generare şi selecţie a ideilor creative în munca din agenţie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu