Aproape 74% dintre advertiserii din Statele Unite folosesc tehnici de comunicare integrată de marketing pentru a-şi consolida brandurile, deşi există aspecte care pot fi încă optimizate, este concluzia unui studiu realizat de Association of National Advertisers (ANA).
Association of National Advertisers, care a realizat studiul, atrage atenţia că deşi majoritatea advertiserilor utilizează aceste tehnici, numai un sfert dintre ei consideră nivelul acestor tehnici ca fiind optim sau foarte bun.
Majoritatea nemulţumirilor sunt legate de chestiuni funcţionale (59% dintre respondenţi considerând acest aspect ca cea mai importantă barieră în succesul comunicării integrate) şi inconsistenţa strategică (42%).
Alte impedimente sunt bugetul insuficient (36%), lipsa unui standard în procesul de măsurare (36%), lipsa abilităţilor în domeniu al celor care lucrează în departamentele de marketing (33%) şi nevoia de "idei creative mari" care pot fi declinate pe medii variate (32%).
"Marketingul integrat este mai important ca oricând, mai ales acum, când puterea s-a transferat de la companii la consumator", a declarat Bob Liodice, preşedintele ANA, apreciind că advertiserii încă întâmpină dificultăţi în a renunţa la vechile structuri care le îngreunează eforturile.
Studiul a mai arătat că 87% dintre respondenţi lucrează cu agenţii specializate pentru a implementa campaniile integrate de marketing.
Respondenţii au indicat două modalităţi posibile pentru eficientizarea programelor de marketing: orientarea comunicării integrate de marketing către obiective strategice (opţiunea a 58% dintre intervievaţi) şi colaborarea strânsă cu agenţiile partenere în perioada de dezvoltare şi execuţie (55% dintre respondenţi).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu