Publicitatea pe internet şi servicii TV mobile este "iritantă" pentru consumatori, care se plâng că aceasta este de natură să îi întrerupă şi spun că au la dispoziţie suficiente opţiuni pentru a găsi conţinuturile care îi interesează pe alte suporturi, potrivit unui studiu citat de Media Guardian.
Potrivit studiului, realizat de agenţia media Universal McCann, conţinuturile branduite şi opţiunile de download Bluetooth sunt modalităţi mai bune de a ajunge la milioanele de persoane din întreaga lume care folosesc gadgeturi portabile cum ar fi telefoanele mobile, playerele muzicale şi consolele pentru jocuri video.
Studiul, realizat pe un eşantion de 9.500 de persoane din 21 de ţări care deţineau telefoane mobile şi conexiuni la internet, a indicat că oportunităţile de marketing sunt mai numeroase decât oricând. Potrivit studiului, două treimi dintre respondenţi (60%) deţineau un player portabil, 45% aveau un laptop şi 28% erau proprietari ai unor console video. Potrivit studiului, Marea Britanie a depăşit Statele Unite în ceea ce priveşte adoptarea noilor tehnologii şi servicii portabile. În Statele Unite, apelurile voce reprezintă în continuare 65% din utilizarea telefoanelor mobile, în timp ce transferul de date numai 20%, în timp ce în Marea Britanie 50% din folosirea telefonului mobil este dedicată transferului de date - în special SMS - şi numai 40% din utilizare este dedicată apelurilor voce. Acelaşi studiu indică faptul că Japonia a avut cea mai importantă rată de utilizare a serviciilor de date, apelurile voce reprezentând numai 24% din utilizarea telefoanelor mobile. Consumatorii intervievaţi au declarat că sunt dispuşi să plătească pentru a avea acces la muzică, jocuri şi filme, însă nu sunt tentaţi să facă acelaşi lucru în cazul podcasturilor şi a conţinuturilor generate de utilizatori. Studiul a stabilit că utilizatorii accesează frecvent conţinuturi în mod ilegal. Deşi companii precum BBC, Channel 4 şi Guardian au investit masiv în podcasting, doar 21% dintre britanici au accesat acest tip de conţinut. Media de utilizare înregistrată în Marea Britanie este uşor mai mare decât cea internaţională (20%), consumatorii cei mai entuziaşti de podcasturi provenind din ţări precum Rusia şi China, unde mediile tradiţionale sunt controlate strict. Consumatorii din statele în curs de dezvoltare sunt mai receptivi la advertising, în special cei din Mexic, China şi Thailanda, în timp ce aceia din Statele Unite, Franţa şi Marea Britanie sunt cei mai puţin receptivi la reclame. Pe telefonul mobil, cele mai bune forme de publicitate au fost considerate de respondenţi formatele opt-in Bluetooth, care oferă informaţii sau vouchere direct pe telefon.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu