marți, august 28, 2007

internetul cu miros

Un site internet care comercializează cărţi în format electronic propune versiuni de texte care emană miros de bibliotecă, după ce responsabilii săi au observat că studenţilor le place să simtă mirosul cărţilor pe care le citesc, relatează Reuters.
Un studiu realizat în rândul a 600 de studenţi de institutul de sondaj Zogby International a arătat că 43% dintre persoanele intervievate consideră că principala calitate a unei cărţi sau a unui obiect, în general, este reprezentată de miros.
Şase studenţi din zece preferă să cumpere cărţi de ocazie, mai curând decât lucrări noi sau în format electronic, deşi e-book-urile sunt mult mai ieftine decât echivalentul lor în hârtie. Vânzările de cărţi în format electronic au demarat foarte încet, însă site-ul CafeScribe.com crede că a găsit o soluţie, odată cu anunţul lansării primei cărţi electronice cu miros din lume.
Proprietarul CafeScribe, Bryce Johnson, a declarat că, începând din luna septembrie, societatea sa va trimite tuturor celor care cumpără un text pe internet un autocolant impregnat cu mirosul unei cărţi vechi. Studiul, efectuat între 15 şi 21 august, arată că trei studenţi din zece asociază mirosul de spaţiu închis cu cartea lor favorită, iar 16% dintre ei asociază o carte care le-a plăcut cu aroma de cafea proaspăt măcinată. "Prin plasarea acestor autocolante pe calculatoarele lor, cărţile electronice pe care le consultă vor dobândi acelaşi miros de învechit pe care îl apreciază aşa de mult la cărţile tipărite, şi asta fără nici o urmă de ADN, cum se întâmplă să găsim adesea pe paginile cărţilor utilizate foarte mult", a adăugat Johnson într-un comunicat de presă.

Niciun comentariu: