GMP Advertising a fost implicată în procesul deschis de Florin Chilian împotriva Ministerului Culturii şi Cultelor (MCC), prin care artistul cere despăgubiri de un milion de euro pentru că i-ar fi fost încălcate drepturile de autor prin folosirea piesei "Zece" în campania "Mai bine o carte".
Potrivit lui Chilian, spotul de promovare a campaniei a fost difuzat fără ca el să cesioneze drepturile de autor şi conexe asupra piesei "Zece" şi fără să-şi fi dat acordul scris în vederea folosirii compoziţiei muzicale ce-i aparţine. În acest sens, artistul a cerut despăgubiri de un milion de euro pentru că MCC i-ar fi încălcat drepturile de autor. După prima înfăţişare în proces, în luna iunie, MCC a cerut chemarea în garanţie, în proces, a agenţiei GMP, care a realizat pro-bono spotul de promovare al campaniei.
Explicaţia este aceea că dacă pârâtul pierde procesul faţă de reclamant, chematul în garanţie poate suporta daunele, în cazul în care între acesta şi reclamant există o relaţie de subordonare.
Deşi a refuzat să comenteze căile de atac şi apărare folosite de MCC în acest proces, ministrul Culturii şi Cultelor, Adrian Iorgulescu, a spus că este normal ca agenţia GMP să fie implicată în acţiune, întrucât este producătorul clipului.
Florin Chilian, MCC şi GMP se întâlnesc din nou în instanţă, joi. Procesul se judecă la Tribunalul Bucureşti.
Piesa "Zece" este înregistrată la CREDIDAM - Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor Artiştilor Interpreţi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu